اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا و به مناسبت ایام سوگواری یاس نبوی صورت می‌گیرد

طرح حرم تا حرم امامزاده عبدالله تا امامزاده شاه‌مختار یاسوج

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت ایام سوگواری یاس نبوی طرح حرم تا حرم امامزاده عبدالله (ع) تا امامزاده شاه‌مختاز (ع) فردا در یاسوج برگزار می‌شود.

طرح حرم تا حرم امامزاده عبدالله تا امامزاده شاه‌مختار یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الا‌سلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت چهار سال متوالی سوگواره یاس نبوی را در سطح کشور و در بقاع متبرکه از سوی مبلغین حوزه علمیه قم اجرا و به تشریح سبک زندگی حضرت زهرا «س» نیز پرداخته می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، تفسیر خطبه فدکیه حضرت زهرا «س» را از برنامه‌های حرم تا حرم روز یکشنبه مرکز این استان عنوان کرد و گفت: این خطبه امسال تشریح و تفسیر شده و در اختیار شرکت‌کنندگان و زائرین حرمین نیز قرار می‌گیرد.

حضور 25 مبلغ در امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد در ایام فاطمیه  

وی، تعداد مبلغین در امامزادگان استان را 25 نفر عنوان کرد و گفت: طرح حرم تا حرم از طرح‌های ابتکاری در سطح استان بوده که از سوی هیئت اْمنای امامزاده عبدالله (ع) و امامزاده شاه‌مختار (ع) و با همکاری ادارات، نهادها، اْرگان‌ها، هیئت‌های مذهبی و صدا و سیمای استانی برگزار می‌شود.

موسوی‌اعظم، ساعت برگزاری و آغاز برنامه را هفت صبح روز یکشنبه این هفته عنوان کرد و بیان داشت: مریدان به اهل بیت (ع) از ساعت هفت صبح مسافت 9 کیلومتری از امامزاده عبدالله (ع) تا امامزاده شاه‌مختار (ع) را به صورت پیاده عزاداری می‌کنند.

این مسئول مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد، راه‌اندازی چهار ایستگاه میقات (صلواتی) را از دیگر برنامه‌های طرح حرم تا حرم عنوان کرد و گفت: در هر میقات ضمن پذیرایی از عزاداران و زائرین، سخنرانی از سوی مبلغین حوزه به مدت 10 دقیقه در این مکان‌ها نیز صورت می‌گیرد.

برپایی خیمه معرفت در امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با اتمام عزاداری و ورود عزاداران به امامزاده شاه‌مختار (ع) مراسم سخنرانی، عزاداری، نماز جماعت ظهر و عصر و پذیرایی در آن مکان نیز برگزار می‌شود.

وی، تجمع و حضور گسترده و چشم‌گیر مردم در بقاع متبرکه دیگر شهرستان‌های استان را از برنامه‌های ایام سوگواری یاس نبوی عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر با برپایی خیمه‌های معرفت و حضور چهار روحانی در بقعه امامزاده بی‌بی حکیمه «س» مشغول به ایراد سخنرانی و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، دینی و اجتماعی زائرین هستند.

موسوی‌اعظم در پایان اذعان کرد: برنامه‌های یاس نبوی در دیگر امامزاده‌های شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول