اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو اصلی هیئت مدیره آب کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اختصاص 90 میلیارد ریال به پروژه انتقال آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر

عضو اصلی هیئت مدیره آب کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی 90 میلیارد ریال به پروژه انتقال آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر گچساران اختصاص یافت.

اختصاص 90 میلیارد ریال به پروژه انتقال آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر

آرش مصلح امروز در حاشیه بازدید از طرح انتقال آب از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: مجموعه وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد از جمله دستگاه‌هایی بوده که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خدمات ارزنده‌ای را تقدیم مردم این استان کرده است.

وی ابراز داشت: در سفر چهارم هیئت دولت و رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد و بعد از تشکیل کارگروه کشاورزی در سطح استان، یک هفته بعد این کارگروه در سطح ملی نیز تشکیل شد.

عضو اصلی هئیت مدیره آب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موقعیت این استان در زمینه آب تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 11.2 میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی دارد و دارای 8.5 میلیارد متر مکعب آب روان است که با این آمار در رده سوم یا چهارم کشور قرار دارد.

مصلح با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از نظر منابع آبی بیش از 10 درصد منابع آب کشور را دارد، ابراز داشت: از میزان 8.5 میلیارد متر مکعب آب روان در این استان، شهرستان‌های باشت و گچساران بیش از یک‌میلیارد متر مکعب این مقدار را دارند.

انتقال سالانه 45 میلیون متر مکعب آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر

عضو اصلی هیئت مدیره آب کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مجری طرح ملی شبکه‌های آبیاری سد کوثر یادآور شد: پروژه‌های بزرگی در طول دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مناطق گچساران و باشت انجام شده است.

مصلح ابراز داشت: از جمله می‌توان به سد کوثر، سد در حال ساخت چم‌شیر، شبکه آبیاری و زه‌کشی اشاره کرد.

وی با اشاره به پروژه در حال اجرای انتقال آب از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر (ع) گچساران یادآور شد: این طرح از جمله پروژه‌های شاخص کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی است.

نماینده مجری طرح ملی شبکه‌های آبیاری سد کوثر، طرح انتقال آب از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر (ع) گچساران را یکی از طرح‌های شاخص و مهم کهگیلویه و بویراحمد دانست.

مصلح بیان داشت: در سفر دوم هیئت دولت به استان مقرر شد این طرح از مجموعه جهاد کشاورزی به وزارت نیرو داده شود.

وی افزود: مطالعات جامع خاک‌شناسی این طرح با همکاری مهندسان مشاور زایند‌آب، دو سال به طول انجامید و در سال گذشته به معاونت راهبردی رئیس جمهور ارائه شد.

مصلح از اختصاص افزون بر 90 میلیارد ریال به این طرح خبر داد و گفت: با تلاش نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی این اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

وی عنوان داشت: با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر، سالانه افزون بر 45 میلیون متر مکعب آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر منتقل می‌شود.

مصلح هدف از اجرای پروژه انتقال آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر گچساران را تأمین آب بخشی از اراضی کشاورزی در محدوده بید زرد، سربیشه، امامزاده جعفر و خان احمد عنوان کرد.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول