اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان شش ماهه اول امسال

عملیات ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب در اراک به پایان می‌رسد

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از اتمام عملیات ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب تا پایان شش ماهه اول امسال خبر داد.

عملیات ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب در اراک به پایان می‌رسد

ابوالقاسم مسافر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: هم اکنون این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: این ضریح بعد از اتمام عملیات ساخت برای نصب به کربلای معلی منتقل خواهد شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در ساخت این ضریح 5 کیلوگرم طلا ، یک هزار و 150 کیلوگرم نقره و 300 کیلوگرم مس به کار رفته است.

مسافر با بیان اینکه عملیات ساخت این ضریح از چند سال گذشته در اراک آغاز شده است، ادامه داد: این پروژه در ابعاد 3 متر طول، 12 متر عرض و 3 متر ارتفاع ساخته می‌شود که دارای 9 پنجره و یک باب درب طلاست و تمامی عملیات ساخت آن شامل طراحی نقوش، خطاطی، قلم‌زنی، زرگری، میناکاری و غیره توسط اساتید و هنرمندان اراکی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات را ساخت صحن حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: این پروژه ظرف مدت چهار سال در سه طبقه احداث می‌شود که بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی بزرگ‌ترین بنای جهان اسلام به شمار می‌رود.

انتهای پیام/87002/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول