اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

اجرای طرح جامع امامزادگان در 48 امامزاده قم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از اجرای طرح جامع امامزادگان در 48 امامزاده قم به منظور ساماندهی و تجهیز آنها خبر داد.

اجرای طرح جامع امامزادگان در 48 امامزاده قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شوزب شیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: 6 میلیارد تومان درآمد نذورات و عواید امامزادگان از موقوفات در سال گذشته بود که برای سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز آنها هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بیش از 48 امامزاده طرح جامع امامزادگان در حال اجراست و بر اساس نیاز برای امامزاده امکاناتی مانند شبستان و سرویس بهداشتی احداث می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر فرهنگ‌سازی در امر ساخت و ساز و تجهیز امامزادگان گفت: یک میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی دولت به منظور تجهیز مساجد و حسینیه‌ها در سال گذشته اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان گفت: بر اساس فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر فراهم‌سازی زمینه‌ای برای آرامش مردم در جوار امامزادگان طرحی با عنوان طرح آرامش در دستور کار قرار گرفته است.

شیری عنوان داشت: 180 نفر هیئت امنا، 100 نفر طلبه، 70 نفر خادم رسمی و 240 نفر خادم افتخاری در طرح آرامش بهاری نوروز شرکت کردند که در زمینه‌های دینی، مذهبی، تربیتی، غرفه‌های کودکان و نوجوانان و حجاب و عفاف به خدمت‌رسانی پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در بین دستگاه‌ها رتبه نخست اجرای برنامه‌های فرهنگی در عید نوروز را کسب کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برنامه‌های هفته وقف گفت: تجلیل از واقفان از جمله برنامه‌های این هفته است که ارائه 17 موقوفه جدید به ارزش 5 میلیون تومان در سال گذشته از آثار آن محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیارد و 700 میلیون تومان سال گذشته برای هزینه شدن در مساجد توزیع شد.

شیری با اشاره به برنامه‌های قرآنی اداره‌کل اوقاف در سال جاری گفت: برگزاری محافل تلاوت قرآنی از درآمد موقوفات به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

وی به بانک اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: در این بانک وقف‌نامه‌ها بازخوانی شده و نیت‌ها معین است و بر اساس نیت واقفان عمل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزاری طرح نشاط معنوی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و ضیافت الهی در ایام ماه رمضان به منظور اطعام مستمندان را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری صورت گرفته و برگزاری جلساتی با اداره‌کل منابع طبیعی با ارائه سند بسیاری از موقوفات به اداره‌کل اوقاف بازگشت.

شیری عنوان داشت: استان قم دارای 14 هزار ملک وقفی است و اکنون هشت پرونده در محاکم قضایی در جریان است.

انتهای پیام/78003/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول