اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بردسکن:

طرح جامع ساخت بقعه امامزاده سید طاهر بردسکن به تصویب رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن گفت: طرح ساخت ساختمان امامزاده سید طاهر بردسکن به تصویب اداره مرکزی و استان رسیده است و عملیات ساخت آن در دست اقدام است.

طرح جامع ساخت بقعه امامزاده سید طاهر بردسکن به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت الاسلام صادق خلیلی صبح امروز در حاشیه مراسم تعزیه‌خوانی شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان بردسکن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ساختمان امامزاده سیدطاهر در زمینی به مساحت 8 هکتار ساخته می‌شود که اعتبار اولیه آن بالغ بر 15 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به قرارگرفتن این امامزاده در مسیر جاده ترانزیتی بردسکن به سبزوار خاطرنشان کرد: در این مسیر روزانه ده‎ها اتوبوس و صدها وسیله سواری به قصد سفر به مرکز کشور و استان‌های مختلف از جمله مازندران، سمنان و گلستان و برعکس به استان خراسان‌رضوی، جنوبی و استان‌های شرقی کشور تردد می‌کنند.

خلیلی افزود: این مکان می‌تواند محلی برای استراحت و اتراق مسافرین باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن از جذب خادم افتخاری برای این امامزاده خبر داد و گفت: با توجه به ساخت سالن این مکان، ادارات می‌توانند بعضی از مراسم خود را در این محل برگزار نمایند.

خلیلی با اشاره به قرار گرفتن چهار امامزاده دیگر در منطقه بردسکن، اظهار داشت: وجود این امامزادگان در این منطقه نعمت است و در حال حاضر به مکانی برای تزکیه روح و زیارت مردم و مسافرین تبدیل شده است.

وی گفت: بردسکن دارای 450 موقوفه با داشتن 2 هزار رقبه است که 70 درصد محل هزینه آن عزاداری مراسم حضرت سید الشهدا(ع) و کمک به مسافرین و مابقی در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی است.

انتهای پیام/70021/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول