اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد

وجود 108 امامزاده در لرستان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: استان لرستان دارای 108 امامزاده ثبت شده است.

وجود 108 امامزاده در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی لرستان در خرم‌آباد که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه یکی از دستگاه‌های دینی است که ماموریت آن ساخت و مرمت بقاع متبرکه، ساخت و ساز مساجد، احیای موقوفات و کارهای فرهنگی در کنار امامزاده‌ها است.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری بیش از 30 برنامه مهم داریم، گفت: نخستین برنامه که در سال جاری برگزار شده طرح آرامش بهاری است که سال گذشته این طرح در 36 امامزاده و امسال در 42 امامزاده اجرا شده است.

معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 500 هزار نفر از بقاع امامزاده‌ها زیارت کرده‌اند، گفت: امسال بیش از 2 میلیون نفر در طرح آرامش بهاری شرکت کرده‌اند.

عباس‌زاده تصریح کرد: در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در 42 بقعه متبرکه در سطح استان لرستان اجرا شد که 100 مبلغ بومی و غیربومی از طرف سازمان اوقاف اجرای این طرح را بر عهده داشتند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در 10 امامزاده، افزود: در خیمه‌های طرح آرامش بهاری بحث ولایت، احکام شرعی، مشاوره وقف، خیمه نقاشی کودکان، و... برگزار شد.  

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه اداره کل اوقاف باید جزو ستاد تسهیلات نوروزی قرار می‌گرفت، گفت: در طرح آرامش بهاری تعداد 9 وقف جدید به ثبت رسید که از این لحاظ استان لرستان در سال جدید رتبه نخست وقف را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه در سال جاری 57 باب مغازه در بروجرد وقف نیازمندان شد، گفت: همچنین یک بانوی خیر ازنایی یک واحد آپارتمان به ارزش 150 میلیون تومان را در شهر ازنا وقف ترویج فرهنگ قرآنی و تحصیل طلاب علوم دینی کرد.

عباس‌زاده بیان داشت: همچنین یک‌ خیر ازنایی 20 هزار هکتار زمین برای ساخت سرای سالمندان در شهرستان ازنا وقف کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه نیز در 42 امامزاده استان لرستان سوگواره یاس نبوی برپا شد.

عباس زاده گفت: در ایام نوروز امسال 40 هزار بسته فرهنگی برای کودکان قرآن خوان در قالب قرآن بخوان جایزه بگیر توزیع شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: جشنواره فرهنگی هنری وقف، کنگره امام معصوم، تربیت حافظان قرآن، اعزام مبلغ، و....از دیگر برنامه‌های این اداره در سال جاری است.

وی با بیان اینکه استان لرستان دارای 108 امامزاده ثبت شده است، افزود: این اداره‌کل در بحث اوقات فراغت جوانان امسال 5 الی 6 هزار دانش‌آموز را زیرپوشش خود قرار می‌دهد و برای آنها کلاس‌های احکام، آموزش قرآن، مسابقات قرآنی و ... برگزار می‌کند.

انتهای پیام/2304/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول