اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

توسعه فضای امامزاده سید ابراهیم زنجان به 30 هزار مترمربع

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با اجرای طرح توسعه، فضای امامزاده سید ابراهیم (ع) در استان 30 هزار مترمربع افزایش پیدا می‌کند.

توسعه فضای امامزاده سید ابراهیم زنجان به 30 هزار مترمربع

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان در راستای افزایش و توسعه موقوفات اقدامات بسیاری را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل ستاد احیای موقوفات یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در بحث احیای موقوفات است، اضافه کرد: تشکیل این ستاد برکات بسیاری را برای استان به دنبال داشته است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه فضای فیزیکی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل اوقاف است، اضافه کرد: با همکاری صمیمانه‌ای که خیرین داشتند، فضای امامزاده سید ابراهیم (ع) 30 هزار مترمربع افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان توسعه امامزادگان و افزایش اجرای برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی مختلف در این فضاها به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بسترسازی برای تقویت حضور مردم در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نیز هدفی است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی عملیاتی می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه سالانه بیش از 50 برنامه فرهنگی توسط اداره کل اوقاف اجرایی می‌شود، افزود: ارتقای نقش بقاع متبرکه، مساجد و اماکن مذهبی در مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن، تولید قدرت نرم و افزایش سرمایه اجتماعی از اهدافی است که با اجرای برنامه‌های اداره کل اوقاف دنبال می‌شود.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های اجرایی این اداره کل در طول سال اشاره کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل اوقاف برگزاری مسابقات قرآنی است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برنامه‌های قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی در جامعه اجرایی می‌شود.

وی سایر برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف را طرح آرامش بهاری به مناسبت ایام نوروز و طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد و ادامه داد: امسال نیز همچون سنوات گذشته این طرح‌ها به نحو مطلوبی اجرا و با استقبال مطلوبی از سوی مردم استان مواجه شد.

باقری همچنین به اجرای برنامه بصیرت عاشورایی نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه در ایام محرم و صفر اجرایی می‌شود.

وی به اطلاع‌رسانی مطلوب صورت گرفته در زمینه طرح‌های اجرایی اداره کل اوقاف نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مردم با طرح‌های اجرایی اداره کل اوقاف آشنایی دارند و روز به روز بر تعداد گردشگران مذهبی در جوار بقاع افزوده می‌شود.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول