اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

حکمت تکرار صلوات، شناختن بیشتر امامان است

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: یکی از حکمت‌های گفتن مداوم صلوات شناختن بیشتر معصومان و ائمه است.

حکمت تکرار صلوات، شناختن بیشتر امامان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، زین‌العابدین صفوی بعدازظهر امروز به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س) و روز زن در جمع کارکنان دادگستری اظهار کرد: روز میلاد معصومان بهترین روز برای تفکر درباره آن بزرگواران است.

وی با بیان اینکه مردم بیشتر درباره معصومان سخن می‌گویند و کمتر به شخصیت آنها می‌اندیشند، گفت: روزهای تولد ائمه فرصتی برای فکر کردن درباره زندگی این بزرگان است.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان روزهای ولادت امامان را ایام ذکر دانست و تصریح کرد: اصل حکمت این روزها تفکر درباره معصومین است و مردم باید همیشه به یاد بزرگان باشند.

وی اذعان داشت: یکی از آسیب‌های جامعه امروز درباره شخصیت‌های آسمانی و معصومان به ویژه پیامبر اعظم این است که مردم بیشتر به ایشان درود می‌فرستند و کمتر فکر می‌کنند.

صفوی درود و صلوات گفتن برای پیامبر را دستور قرآن دانست و خاطرنشان کرد: این دستور برای آماده کردن ذهن فرزندان این سرزمین به سوی اسلام است.

وی یکی از حکمت‌های گفتن مداوم صلوات را شناخت بیشتر ائمه دانست.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به شناختن هر چه بیشتر معصومان تاکید کرد و افزود: مطالعه بیشتر و عبور از احساسات و شادی‌ها لازم است ولی هدف نیست.

وی با بیان اینکه عظمت حضرت فاطمه زهرا (س) به خاطر فرزندی پیامبر نیست، گفت: عظمت حضرت فاطمه (س) برای ارزش خود اوست، چراکه پیامبر فرزندان دیگری نیز داشت ولی همه آنها ویژه نبودند.

صفوی عشق پیامبر به حضرت فاطمه(س) را به خاطر فضائل ایشان دانست و خاطرنشان کرد: وجود نازنین حضرت فاطمه(س) فقط به علت فرزند پیامبر بودن نیست.

وی به وجود دو نوع عشق و محبت خداوند نسبت به بندگان اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از محبت‌های خداوند به بندگان برای وجودشان و دیگری به خاطر صفات بندگان است.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه خداوند بنده‌هایش را دوست دارد و روزی می‌دهد چون بنده‌های او هستند، گفت: خداوند محبت اصلی خود را به مخلوقات ویژه دارد.

وی ادامه داد: این عشق و محبت ویژه به خاطر فضائل بندگان است نه به علت وجودشان، چراکه این بنده‌ها جایگاه والایی نزد خداوند دارند.

صفوی با بیان اینکه مردم دوران حضرت فاطمه(س) ایشان را نشناختند، افزود: مردم معاصر آن حضرت دیدگاه قبیله‌گرایی افراطی داشتند و خوبی‌های ایشان را به فرزندی پیامبر بودن نسبت می‌دادند.

وی با بیان اینکه عرب جاهل گذشته پیامبر را فقط به عنوان قاصد و رساننده پیام می‌دانستند، اذعان داشت: جاهلیت نوعی جاهدیت و جهد است.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان فلسفه صفات خوب حضرت فاطمه(س) را انگیزش دانست و اضافه کرد: وجود صفات خوب ایشان برای انگیزه و الگو قرار دادن زنان امروز است.

وی بهترین راه افزایش آگاهی نسبت به ائمه را شناختن قرآن دانست و افزود: باید سخنان معصومان را در زندگی شخصی عمل و تمرین کنیم.

انتهای پیام/2308/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول