اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

حاجی‌بابایی در مشهد:

تعطیلی پنجشنبه‌ها نقش تربیتی والدین برای فرزندان را پررنگ می‌کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز برای استحکام خانواده و پررنگ شدن نقش تربیتی والدین برای فرزندان است.

تعطیلی پنجشنبه‌ها نقش تربیتی والدین برای فرزندان را پررنگ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در همایش کوثر حماسه‌ساز در تالار اجتماعات مجتمع شهید هاشمی‌نژاد اظهار کرد: این ایام که دربردارنده سه روز مهم در جهان هستی است؛ روز مادر، روز زن و روز معلم که هم در اسلام و هم در میان بشریت قداست خاصی دارند.

حاجی‌بابایی با تاکید براینکه حضرت فاطمه‌زهرا(س) هم مادر نمونه هم زن بالا مقام و هم معلم با بصیرتی در جهان اسلام است، بیان کرد: زیبایی این ایام در این است که هر سه این فضیلت‌ها در یک نفر جمع شده و تنها امکان جمع آن در حضرت فاطمه‌زهرا(س) میسر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مدیریت بحران سیاسی حضرت فاطمه‌زهرا(س)، عنوان کرد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) برای تمام هستی معلم بوده و نقش تربیتی عظیمی در جهان داشته است و در تمامی برهه‌های حساس به ابعاد علمی و مدیریتی نیز پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه‌زهرا(س) نخستین و داناترین فردی بود که وارد حوزه مدیریتی شده است؛ خاطرنشان کرد: جایگاه مدیریتی حضرت فاطمه‌زهرا(س) از مهم‌ترین جایگاه‌های این حضرت به شمار می‌رود که هم برای زنان درس‌های فراوانی دارد و هم برای مردان می‌تواند الگوی مدیریتی و خانوادگی باشد.

حاجی‌بابایی ادامه داد:‌ جامعه ما باید در مسیر تحول بنیادین حرکت کند و این مسیر تنها زمانی محقق می‌شود که هرکس جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه زنان در جامعه باید تاثیرگذار باشند، اظهار کرد: تاثیرگذاری بانوان در جامعه تنها با معرفی آنان میسر نمی‌شود و باید نقش‌آفرین شوند؛ حضرت فاطمه‌زهرا(س) زمانی که هیچ مردی جرات سخن گفتن درباره حق را نداشت به وارد بحث شدند و از امام زمان خویش دفاع کردند.

حاجی‌بابایی با تاکید براینکه حضرت فاطمه‌زهرا(س) در تمامی زمینه‌ها مدیریت قدرتمندانه را عنوان کردند؛ گفت: حضرت فاطمه‌زهرا در زمان خویش تنها یک دختر برای پیامبر اسلام(ص) بود اما در جامعه امروز در کوچک‌ترین نقاط دنیا و روستا‌ها سیدها و فرزندان ایشان حضور دارند.

وی تاکید کرد: جایگاه مادران در تربیت فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است و مادران باید به این مهم توجه خاص و ویژه‌تری داشته باشند خداوند برای نشان دادن دوست‌داشتن خود در قرآن می‌فرماید من شما را از مادرانتان بیشتر دوست دارم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بانوان نقش کلیدی و اساسی خانواده هستند و همچنین نخستین افرادی هستند که در صورت به وجود آمدن مشکل در خانواده بیشترین ضرر را می‌بینند.

حاجی‌بابایی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است و اهمیت بسیاری برای آن قائل هستیم، به اینگونه که تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز برای استحکام خانواده و پررنگ شدن نقش تربیتی والدین برای فرزندان است.

وی با تاکید براینکه تربیت تنها جلوه‌ای است که اگر در بانوان جلوه پیدا کند جامعه به سمت پیشرفت فرهنگی بسیاری پیش‌ می‌رود، خاطرنشان کرد: تربیت سرمایه‌گذاری است که اگر به نحو مطلوبی در جامعه میسر شود می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اسلامی خانواده‌ها را برطرف می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حضرت فاطمه‌زهرا(س) نمونه بارز زن، مادر و معلم بود؛ ادامه داد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) زیباترین جلوه مادری است و به همین سبب پس از سال‌ها که از زمان ایشان می‌گذرد همچنان نقش مادری و زن بودن ایشان زبانزد است.

حاجی‌بابایی با تاکید براینکه تمام زیبایی‌های جامعه به تربیت انسان‌ها مرتبط است، گفت: اگر مادران و پدران بتوانند نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند، هم در همین دوران و هم در آینده نزدیک بالاترین کارکرد را در راستای تربیت پیش‌ برده‌ایم.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول