اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا

مادران و همسران شهدای نکایی تجلیل می‌شوند

دبیر برگزاری نخستین همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای نکا گفت: 50 مادر و همسر شهید شهرستان نکا در نخستین همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا تجلیل می‌‌شوند.

مادران و همسران شهدای نکایی تجلیل می‌شوند

سیداحمد حسینی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: این همایش با هدف تکریم و گرامیداشت شهدا و تجلیل از مادران و همسران شهید فردا پنج‌شنبه در روستای سه کیله بخش مرکزی نکا با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری نخستین همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای نکا با بیان اینکه تکریم و گرامیداشت مادران و همسران شهدا از اهداف این روز است، یادآور شد: برای نخستین بار شورای عالی فرهنگی این روز را به عنوان روز گرامیداشت مادران و همسران شهدا نامگذاری کرده است.

حسینی اصل ادامه داد: پاسداشت و تکریم نقش‌آفرینی مادران و همسران شهدا در تربیت الگوهای ماندگار تاریخ سرافراز ایران اسلامی، از جمله وظایف مهمی است که باید در جامعه نهادینه شده و بیش از گذشته به این امر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در این همایش از 50 همسر و مادر شهید بخش مرکزی نکا تجلیل می‌شوند، اضافه کرد: مادران و همسران شهید دین خود را به انقلاب ادا کردند و اکنون وظیفه ما است تا برای تکریم آنان گام برداریم.

دبیر برگزاری نخستین همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای نکا با اشاره به نقش سازنده خانواده شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: خانواده‌های شهدا در این راستا نقش‌آفرینی خوبی داشته‌اند و مادران و همسران شهدا نیز در این راه دین خود را به خوبی ادا کرده‌اند.

حسینی اصل همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: تجلیل از مادران و همسران شهدا از وظایف همه افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه مادران، پدران و فرزندان شهدا همچون قهرمانان صدر اسلام هستند، افزود: باید همواره روحیه جهاد و شهادت در جامعه ماندگار و جاری باشد.

دبیر برگزاری نخستین همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای نکا ادامه داد: گرامیداشت مادران و همسران شهید به عنوان اسوه‌های صبر و بردباری در جامعه باید همچون نام و یاد شهدا زنده باشد و همه ما باید قدردان این اسوه‌ها در تربیت فرزندان و همراهی با همسرانشان در طول هشت سال دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/86002/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول