اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

همسران و مادران شهدا در عرصه جهاد مردانه عمل کردند

امام جمعه قروه گفت: مادران و همسران شهدا در طول 33 سال گذشته ثابت کردند که در عرصه ایثار و جهاد مرد عمل هستند.

همسران و مادران شهدا در عرصه جهاد مردانه عمل کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، امروز سالروز وفات بزرگ بانویی است که نه تنها در نام که در عمل هم فاطمه بود و فاطمی زیست.

بانویی که در نخستین روزهای ازدواجش با مولا علی (ع) از ایشان خواست تا فاطمه صدایش نزنند، چراکه خود را کنیز خانم فاطمه می‌دانست و از اینکه کودکان علی با شنیدن نام مادر داغ دلشان تازه شود، دلش هزار پاره می‌شد.

نمی‌دانم از آن پس چه نامی را برای خود برگزید، اما همین قدر می‌دانم که کنیز زهرا(س) بود و ام‌البنین، اگرچه کوثر رسول نبود، اما درس آموخته مکتبش بود و هر بار که دستان توانمند عباسش را می‌دید، رو به حسین (ع) می‌گفت: عباسم فدایت آقا.

سوگوارترین مادر تاریخ بعد از واقعه کربلا، فاطمه کلابیه که تاریخ حماسه و ایثار وی را به نام ام‌البنین می‌شناسد، مادری را برای نواده‌های رسول نور و مهربانی تمام کرد و اسطوره‌ای شد برای مادران و همسران شهدا چرا که خود همسر اولین شهید محراب بود و مادر شهدای دشت کربلا.

اگر حق مادری را در قابل فرزندان زهرا به خوبی ادا نکرده بود، بی‌شک آن هنگام که عباس رشیدش با تیر و نیزه و سنان دشمنان دون از پای افتاد، زهرای‌مرضیه سرش را در دامان نمی‌گرفت تا کربلا بوی هجران زهرا را بگیرد.

و امروز که میهمان بقیع شد، بهانه‌ای شد تا به پاس آن همه خشوع در برابر فرزندان زهرا و صبر و ایثار و استقامت در پای ایمان، تکریم شود از همه بانوان مسلمانی که افتخار همسری و مادری شهدا را دارند.

به همین مناسبت ویژه برنامه‌ای در کانون ولایت قروه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه قروه در این مراسم گفت: تکریم خانواده معزز شهدا نباید تنها مختص به یک روز باشد؛ بلکه وظیفه همگان است که در همه روزها از رشادت، صبر و استقامت خانواده شهدا قدردانی کنیم.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا، استقلال و امنیت حاضر ایران اسلامی را مرهون فداکاری شهدا و ایستادگی خانواده‌های آنان دانست و افزود: توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های گوناگون و تأمین زندگی شرافتمندانه برای مردم بدون اجازه کوچکترین دخالت و تعدی بیگانگان در پرتو همین رشادت‌ها و مقاومت‌ها به دست آمده است.

وی با اشاره به نقش ارزنده خانوداه شهدا، به ویژه مادران و همسران این عزیزان در حراست از مرزهای اعتقادی ملت استوار ایران گفت: مادران و همسران شهدا در طول 33 سال گذشته ثابت کردند که در عرصه ایثار و جهاد مرد عمل هستند.

امام جمعه قروه، نام‌گذاری روز وفات حضرت ام‌البنین به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا را کاری بسیار ارزنده عنوان کرد و ابراز داشت: هویت‌بخشی واقعی به مقام و منزلت زن مسلمان از مهم‌ترین رهاوردهای این دین مبین است و از این رو باید قدر دیانت را بیشتر بدانند.

احیا افزود: ورود موفق بانوان ایرانی به عرصه‌های اجتماعی در پناه حکومت اسلامی محقق شده است.

امام جمعه قروه در ادامه از ناآگاهانی که نمک شهدا و خانواده شهدا را خوردند نیز انتقاد کرد و افزود: با وجود تمام فتنه‌ها، ملت آگاه و بابصیرت ایران در انتخابات آینده پا جا پای شهدا خواهند گذاشت و همانند آنان حماسه‌آفرینی می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قروه نیز در این مراسم با اشاره به تقدیم 488 شهید گرانقدر توسط مردم انقلابی قروه گفت: 213 مادر گرانقدر شهید و 131 همسر شهید در شهرستان قروه در قید حیات هستند که تکریم آنان بزرگداشت مقام ایثار و شهادت است.

ذوالفقار عبدی ابراز امیدواری کرد که تکریم مادران و همسران شهدا به فرهنگ عمومی و ماندگار تبدیل شود.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول