اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز وفات ام‌البنین (س)

مادران و همسران شهدای قزوین تکریم می‌شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از اجرای طرح تکریم مادران و همسران شهدای این استان همزمان با سالروز وفات ام‌البنین (س) خبر داد.

مادران و همسران شهدای قزوین تکریم می‌شوند

نادر نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) به جامعه ایثارگران اظهار داشت: امسال برای نخستین‌بار با مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی روز وفات حضرت ام‌البنین (س) به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا در تقویم به ثبت رسیده و ابلاغیه این شورا به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه تمام مسئولان به اشکال مختلف در باب تکریم شهدا دخیل هستند، افزود: تاکنون جلسه‌ای با مشاور استاندار قزوین و دستگاه‌های فرهنگی که توان کمک به بنیاد شهید را دارند، برگزار شده است و با لطف الهی در این استان، طرح تکریم مادران و همسران شهدا در سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) انجام می‌شود.

نصیری عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم در طول هفته جاری و هفته آینده که با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) همراه شده، طرح دیدار با جامعه هدف بنیاد شهید است که طی دو هفته در سطح استان قزوین اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین با ابلاغ استانداری، تمام فرمانداری‌ها موظف به بسیج امکانات برای کمک به بنیاد شهید بوده و اعتقاد بنیاد شهید براین است که این اقدام یک کار بزرگ و دارای پیام‌های مختلفی در سطح استان قزوین است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه شهدا اوج عظمت و بزرگواری ملت ایران را به نمایش گذاشتند، ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که شهدا، جانبازان و ایثارگران طلایه‌دارانی بودند که جبهه حق و اعتقاد به شهادت را به مردم این سرزمین آموخته و مادران و پدران سوخته‌دل شهدا جزو عوامل عزت‌بخش و عظمت‌آفرین ملت ایران هستند.

نصیری با بیان اینکه مادران شهدا با پیروی از مکتب حضرت زهرا (س) با حمایت‌های عاطفی خود رزمندگان را در دفاع مقدس یاری می‌رساندند، تصریح کرد: مادران و همسران شهدا، حضرت زهرا (س) و ام‌البنین (س) که مادر چهار شهید گرانقدر اسلام هستند را امروز سرمشق و اسوه خویش قرار داده‌اند.

وی با ذکر خاطره‌ای از مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه و ارزش شهید و شهادت در نگاه مادران و والدین شهدا ادامه داد: در یک کلام آنچنانکه حضرت ام‌البنین (س) در زمانه خویش مسائل اخلاقی را در جامعه ترویج داد، مادران و همسران شهدا نیز با تأسی از بزرگ بانوی اسلام به وظایف خویش عمل کرده و ایثار را امروز در جامعه ترویج می‌دهند.

نصیری ابراز امیدواری کرد که در هفته جاری و هفته آینده با مشارکت تمام مسئولان استانی و شهرستانی، طرح تکریم مادران و همسران شهدا در استان قزوین با حضور در منازل آنان صورت پذیرد.

انتهای پیام/77005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول