اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کتابخانه‌های بویین زهرا مطرح شد

پرداخت نیم‌درصدی سهم شهرداری به کتابخانه‌ ارداق

در جلسه کتابخانه‌های بویین زهرا بر اعلام آمادگی مجدد کتابخانه‌ها برای جذب خیران جدید تأکید و همچنین پرداخت نیم‌درصدی سهم شهرداری به کتابخانه‌ ارداق نیز مطرح شد.

پرداخت نیم‌درصدی سهم شهرداری به کتابخانه‌ ارداق

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین بیست و دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش دشتابی شهرستان بویین زهرا برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسحاق‌علی بیگدل‌لو در این مراسم با تشریح اهمیت و ارزش خواندن و تفکر در آیات و احادیث اظهار داشت: امر کتابخوانی و مطالعه در جامعه اسلامی کنونی با وجود گستره آیات و روایات در این زمینه و تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری هنوز در شکل شایسته خویش قرار نگرفته است.

امام جمعه ارداق افزود: مسئولان و مجموعه شهرداری‌ها با حمایت‌های خویش می‌توانند برنامه‌های متنوع فرهنگی کتابخانه‌ها را با کیفیت هرچه بیشتری پیگیری کرده و برای مخاطبان اجرا کنند.

وی ابراز داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی رونق چشمگیری در حوزه مطالعه و کتابخانه‌ها صورت گرفته که نتیجه این امر افزایش چشم‌گیر کمی و کیفی این فضاهای فرهنگی بود و امروز شایسته است تا از این ظرفیت به طور بهتر استفاده شده تا شاهد شکوفایی جامعه شویم.

بیگدل‌لو برگزاری منظم جلسه‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی را مهم ارزیابی کرد و افزود: البته مسئله مهم دیگر نیز بازدهی جلسه‌های منعقده بوده که لازم است تا مد نظر قرار گرفته و مصوبات جلسه‌ها نیز با پیگیری دقیق به اجرا درآید.

امام جمعه ارداق با تأکید بر لزوم افزایش همکاری کتابخانه‌ها با مدارس افزود: استفاده از پیشنهادها و انتقادات سازنده مدیران مدارس با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه بین نوجوانان و جوانان لازم است امری اولویت‌دار قرار گرفته و مجدانه پیگیری شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت مسئولان بخش ارداق از توسعه کتابخانه شهر ارداق اظهار داشت: امیدواریم همکاری و تعامل شهرداری با کتابخانه‌ها به جایی برسد که اولویت مطالب مطرح شده در جلسه‌های کتابخانه‌ها پیگیری و راهکارهای سازنده و متنوع برای افزایش سطح مطالعه مفید در ارداق باشد.

علی بالایی جذب حمایت خیرین از کتابخانه‌ها را از اولویت‌های دیگر این نهاد برشمرد و تصریح کرد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا آماده میزبانی از حمایت مادی و معنوی خیرین در راستای توسعه کتابخانه‌ها بوده و از این امر استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه حمایت خیرین از کتابخانه‌ها نباید صرفا در تأمین پول نقد باشد، عنوان کرد: اهدای کتاب‌های مفید، اهدای میز، صندلی، قفسه، زمین و مکان برای ساخت کتابخانه از جمله کمک‌های خیرین به شمار رفته و به حساب می‌آید.

بخشدار دشتابی شهرستان بویین زهرا نیز در این جلسه با ابراز رضایت از فعالیت‌های انجام شده در کتابخانه ارداق افزود: از راه‌اندازی دفتر خدمات اینترنتی و بخش کودک در کتابخانه شهر ارداق حمایت شده و توسعه این فعالیت‌ها را مثبت و ارزشمند اعلام می‌کنیم.

شهردار ارداق نیز در پایان از قول مساعد شهرداری برای پرداخت سهم نیم درصدی به کتابخانه‌ شهر فرهنگ‌پرور ارداق خبر داد. 

انتهای پیام/77005/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول