اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین خبر داد

رشد 16 درصدی مراجعان به کتابخانه‌های قزوین

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با اطلاع‌رسانی‌های مطلوب و تلاش کتابداران شاهد رشد 16درصدی مراجعان به کتابخانه‌های استان هستیم.

رشد 16 درصدی مراجعان به کتابخانه‌های قزوین

محمدرضا مولایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به رشد پله‌ای مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار داشت: آمار مراجعین به کتابخانه‌های استان روز به روز در حال افزایش است، به گونه‌ای که در سه ماهه زمستان سال گذشته شاهد رشد 16 درصدی مراجعین به کتابخانه‌ها بودیم.

وی ادامه داد: این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد و امیدواریم به لطف همکاری‌های مسئولان استان قزوین و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، قزوین را در مسیری قرار دهیم که در چند سال آینده پایلوت کتابخوانی کشور معرفی شود.

رشد 10 درصدی امانت‌دهی کتاب در کتابخانه‌ها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اذعان داشت: در بخش امانت‌‌دهی کتاب نیز در سه ماهه زمستان نسبت به سه ماهه پاییز رشد 10 درصدی را شاهد بودیم که این نشان‌دهنده بالا رفتن آمار کتابخوانی در این استان است.

مولایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کتابخوانی افزود: معظم‌له می‌فرمایند که «امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است» پس تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به این وظیفه خطیر خویش جامه عمل بپوشانیم.

این مسئول با بیان اینکه ترویج نهضت مطالعه در جامعه تأثیر مستقیمی بر سایر حوزه‌ها دارد، تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف گسترش و ترویج نهضت مطالعه مفید در راستای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود، وظیفه حساس و خطیری در این زمینه بر عهده دارد که انجام موفقیت‌آمیز آن نیازمند همکاری و تعامل همه‌جانبه و دقیق تمامی بخش‌های نهاد است که در این زمینه تعامل مطلوبی بین بخش‌‌های مختلف نهاد وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: این نهاد با پشتیبانی و همدلی مسئولان گامی اساسی در راستای ترویج نهضت مطالعه در استان برداشته است.

انتهای پیام/77003/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول