اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا خبر داد

احداث کتابخانه مرکزی بویین زهرا در صورت تأمین اعتبارات

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا گفت: احداث کتابخانه مرکزی بویین زهرا در صورت تأمین و تحقق اعتبارات آغاز می‌شود.

احداث کتابخانه مرکزی بویین زهرا در صورت تأمین اعتبارات

علی بالایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت اختیار‌گیری بن‌های نمایشگاه‌های کتاب است، اظهار داشت: اجرای عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر بویین زهرا از برنامه‌های مدنظر برای سال 92 در شهرستان بویین زهرا است که نیاز به تخصیص بودجه داشته و بر این اساس زمان خاصی برای بهره‌برداری از این مجموعه نمی‌توان در نظر گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا افزود: توسعه کتابخانه‌های مشارکتی و نیز استفاده از ظرفیت‌های خیران برای رشد و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از دیگر طرح‌های مهم در سال 92 است.

وی با اشاره به افتتاح ایستگاه‌های طرح پیک‌مهر بویین زهرا ابراز داشت: اتصال کتابخانه‌های این شهرستان به نرم‌افزار آنلاین مدیریت کتابخانه‌ها از اقدامات سال 91 بوده که با استفاده از این نرم‌افزار اعضای عضو کتابخانه‌ها توانستند مدیریت بهتری را روی مطالعه و نیز برنامه‌ریزی برای مطالعه داشته باشند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا بیان کرد: در حال حاضر اعضای کتابخانه‌ها با اجرای نرم‌افزار آنلاین از تمام کتاب‌های کشور می‌توانند استفاده کنند و به تمام منابع کتابخانه‌های کشور دسترسی داشته باشند.

بالایی ابراز داشت: نرم‌افزار جامع کتاب‌خوانی امکانات بسیار خوبی را برای کسانی که نیاز‌های مطالعه‌محورشان توسط یک کتابخانه نمی‌تواند برآورده شود را فراهم کرده و کتابخانه مرکزی شهر بویین زهرا خرداد‌ ماه سال جاری به نرم‌افزار مذکور متصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی نرم‌افزار آنلاین امانت کتب به صورت بارکدی انجام می‌شود، ابراز داشت: در کتابخانه‌های عمومی از دو نوع روش «ده‌دهی» و «دیوئی» برای رده‌بندی کتاب‌ها استفاده شده که در روش نخست تمام علوم به 10 گروه تقسیم شده و در زیر شاخه این 10 قسمت نیز تمام بخش‌های تخصصی علوم مختلف رده‌بندی می‌شود و در تمام دنیا به یک سبک و روش صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه رده‌بندی‌های زیادی برای عرضه کتاب‌ها در قفسه‌های کتابخانه‌ها وجود نداشته و برای خدمات مربوط به کتابخانه دو روش ذکر شده بهره‌گیری می‌شود، ابراز داشت: در حال حاضر در کشور با توجه به ضعف‌های رده‌بندی دیوئی در رده‌های اسلام و علوم اسلامی و نیز با توجه به مشکلات کتابداران در خصوص رده‌بندی منابع دینی به‌ ویژه منابع اسلامی در حال ابداع روش نوین برای رده‌بندی متناسب با شرایط اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: این روش بر خلاف سایر روش‌های رده‌بندی است که اسلام را به عنوان یک زیرشاخه در قسمت سایر ادیان برای مخاطبان معرفی کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا اذعان داشت: با تشکیل رده‌بندی جدید دین اسلام به عنوان دین پایه تعریف شده و نیز سایر ادیان رده‌های خاصی برایشان در نظر گرفته می‌شود.

بالایی خاطرنشان کرد: همچنین بخش کودک در سال 92 در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا دایر می‌شود.

انتهای پیام/77005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول