اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

کتب خطی و سنگی کتابخانه علامه رفیعی قزوین به 970 نسخه رسید

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: تعداد کتب خطی و چاپ سنگی موجود در کتابخانه علامه رفیعی قزوین به 970 نسخه رسید.

کتب خطی و سنگی کتابخانه علامه رفیعی قزوین به 970 نسخه رسید

محمدرضا مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: کتابخانه علامه رفیعی 300 نسخه کتب خطی و 284 چاپ سنگی داشت که با اهدای 86 نسخه کتاب خطی و 300 نسخه کتاب چاپ سنگی این تعداد به 970 نسخه رسید.

وی ادامه داد: این کتاب‌های ارزشمند که متعلق به سیدحسین لامع قزوینی المدعو به معین‌الاسلام بوده و بیش از 120 سال قدمت دارند توسط فرزندان ایشان (جعفر، حسن، علی و بتول لامع) به کتابخانه مذکور اهدا شده است.

مولایی ابراز داشت: با توجه به اینکه این کتب از ارزش مادی و معنوی بسیار بالایی برخوردار هستند اقدام شایسته این بزرگواران که موجبات استفاده عموم جامعه را از این کتب فراهم می‌کند، شایسته تقدیر است.

این مسئول اضافه کرد: متأسفانه با وجود داشتن حدود یک هزار جلد کتاب خطی و سنگی فاقد بخش ویژه نگهداری نسخ خطی و نفیس هستیم زیرا راه‌اندازی این بخش به هزینه‌های سنگینی نیاز دارد.

مولایی بیان کرد: برای ایجاد این مرکز مکاتباتی را با مسئولان داشته‌ایم که امید می‌رود برای حفظ و حراست از آثار خطی و سنگی، این مرکز در استان قزوین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه قزوین فاقد کتابخانه مرکزی است، تصریح کرد: برای ایجاد کتابخانه مرکزی در قزوین پیگیری‌هایی را از طریق نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و استاندار قزوین انجام داده‌ایم.

مولایی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد که در استان قزوین نیز باید کتابخانه مرکزی احداث شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به مزیت‌های کتابخانه مرکزی عنوان کرد: کتابخانه مرکزی نقش اساسی در ترویج و توسعه کتابخوانی دارد و در جذب هرچه بیشتر مردم به کتاب و کتابخوانی نقشی محوری دارد.

وی یادآور شد: با توجه به هزینه بالای خرید کتاب، امیدواریم با حمایت مسئولان، کتابخانه‌ها به جایگاه شایسته خود برسند تا با افزایش خدمات‌رسانی خود موجب جلب رضایت هرچه بیشتر مراجعان شوند.

انتهای پیام/77003/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول