اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک:

کاهش نیرو در آبیک وجود ندارد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک گفت: نسبت به سال گذشته کاهش نیرو در شرکت‌ها و کارخانجات آبیک نداریم و همچنان روند تولیدی سال گذشته ادامه دارد.

کاهش نیرو در آبیک وجود ندارد

وحید انتظاری امروز به مناسبت هفته گرامیداشت کارگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: تنها راه موفقیت در عبور از بحران و پیچ اقتصادی، افزایش تولید با کیفیت است که با کار و تلاش مضاعف کارگران تحقق می‌یابد.

وی افزود: کارگران باید با خارج شدن از روزمرگی، کارفرمایان با افزایش تولید و استانداردهای لازم و مردم نیز باید با مصرف کالاها و محصولات ایرانی در نهادینه شدن فرهنگ کار و تحقق حماسه اقتصادی گام‌های مؤثری بردارند.

این مسئول ادامه داد: حماسه اقتصادی همچنین با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که کلام نورانی مقام معظم رهبری در سال گذشته و ادامه آن که حماسه اقتصادی است، محقق می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: کار به فرمایش امام علی (ع) بزرگ‌ترین سرگرمی انسان است، بنابر این انسان با کار زنده است، چراکه اگر کسی کار و تلاش کند، می‌تواند پله‌های ترقی را طی کرده و به جایگاه خودش ارتقا ببخشد.

کارگران موتور محرک کشور هستند

انتظاری با بیان اینکه کارگران موتور محرک کشور هستند، تصریح کرد: کارگران قشری از جامعه هستند که با دل و جان به میدان کار و تلاش آمده‌اند.

وی اضافه کرد: کارگران باید به دنبال شیوه بهینه تولید، افزایش تولید محصول با کیفیت و ارتقا و افزایش بهره‌وری و نوآوری باشند تا بتوانند از روزمرگی خارج شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک وضعیت شرکت‌ها، کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان را مطلوب خواند و تصریح کرد: نسبت به سال گذشته کاهش نیرو در شرکت‌ها و کارخانجات نداریم و همچنان روند سال گذشته ادامه دارد.

انتظاری بیان کرد: در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سال گذشته شهرستان آبیک مصوب شد که نیازسنجی لازم صورت گیرد تا با توجه به برنامه پنجم توسعه مسئولان نیازهای اساسی شهرستان آبیک را شناسایی تا بر مبنای آن آموزش‌های لازم انجام شود و افراد آموزش‌دیده و با مهارت در شهرک‌های صنعتی به ویژه شهرک صنعتی کاسپین به کار گرفته شوند.

افراد جویای کار فاقد مهارت هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک با بیان اینکه بیشتر افراد جویای کار فاقد مهارت هستند، اذعان داشت: متأسفانه بین عرضه و تقاضای کار هم‌خوانی و هماهنگی وجود ندارد، بنابراین مطلوب است افراد تحصیلکرده با آموختن مهارت‌های لازم جویای کار شوند، چراکه هر کس مهارت داشته باشد دیگر نمی‌تواند بیکار باشد و راحت‌تر می‌تواند به شغل و کار دست یابد.

انتظاری افزود: باید بین دانشگاه‌ها و صنایع ارتباط  هماهنگی وجود داشته باشد تا دانشجویان همراه با تحصیل از مهارت‌های لازم در رشته تحصیلی خود بهره‌مند شوند تا بتوانند در هنگام جویای کار، نیاز کارفرمایان را برآورده کنند و به راحتی به کار گمارده شوند.

وی دیدار تشکل‌های کارگری و نمایندگان کارگران و کارفرمایان با حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک، تجلیل از کارگران نمونه نیروگاه شهید رجایی، شرکت 10 شرکت تولیدی شهرستان آبیک در نمایشگاه بین‌المللی تهران با عنوان «دستاوردهای هشت سال عرصه تولید» و عرضه محصولات خود به مردم با مساعدت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک و دیدار با خانواده‌های معزز شهدای کارگر را از برنامه‌های هفته کارگر عنوان کرد.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول