اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

هوشمند‌سازی مدارس دانش‌آموزانی پژوهشگر تربیت می‌کند

معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یکی از ابزارهای پژوهشگر شدن دانش‌آموزان هوشمند‌سازی مدارس است.

هوشمند‌سازی مدارس دانش‌آموزانی پژوهشگر تربیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد مجتهدی ظهر امروز در هشتمین همایش دانش‌آموزی نجوم اظهار کرد: حرکت‌های نوینی در حوزه نجوم دانش‌آموزی صورت گرفته و بارها نام سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش شنیده شده است.

وی به نقش دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: هدف این سند رساندن دانش‌آموزان به مراحلی از حیات طیبه بوده که به معنی شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: در سند تحول بنیادین باید پنج عنصر در وجود دانش‌آموزان رشد و پرورش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از این پنج عنصر تفکر است، افزود: باید تلاش شود دانش‌آموزان متفکر شوند و پایه همه کارهای دانش‌آموزان براساس تفکر باشد.

مجتهدی با بیان اینکه باید در ذهن دانش‌آموزان سؤالات زیادی ایجاد شود، اضافه کرد: اگر سؤالات مختلفی در ذهن دانش‌آموزان باشد آنها به سراغ تحقیق و پژوهش می‌روند و گامی به سوی متفکر شدن برمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان نام دانش‌آموز متفکر را پژوهشگر نامید، گفت: یکی از ابزارهای پژوهشگر شدن دانش‌آموزان هوشمند‌سازی مدارس است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اگر مدارس به سمت هوشمند شدن پیش روند مدرسه به پژوهشگاه تبدیل خواهد شد و معلمان به عنوان استاد پژوهشگر شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یک ساعت تفکر بالاتر از 70 سال عبادت است، تصریح کرد: ایمان باید بر پایه تفکر باشد.

مجتهدی هدف بعدی سند تحول بنیادین را ایمان دانست و تصریح کرد: ایمان و خداشناسی باید بر اساس تفکر باشد و ایمان بدون معرفت کارساز نیست.

وی عالم بودن و عالمی که کارهایش منجر به عمل شود را هدف‌های بعدی سند تحول بنیادین دانست.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اخلاق را هدف آخر سند تحول بنیادین دانست و افزود: دانش‌آموزان باید در فراز اسلام تربیت شوند و پایه و اساس اسلام آن‌ها به سوی با اخلاق بودن باشد.

وی با بیان اینکه پنج عنصر سند تحول بنیادین ذکر شده برای چهار عرصه است، تصریح کرد: نخستین عرصه شناخت خداوند و قرب الهی است.

مجتهدی ادامه داد: عرصه‌های بعدی این سند شناختن خود و خلق خدا و پیرامون است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق سند تحول بنیادین پژوهش در عرصه علم نجوم است، گفت: همه دانشمندان گذشته به علم نجوم مسلط بودند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مطالعه همراه با پژوهش هیچ‌گاه از یاد دانش‌آموزان نمی‌رود، تصریح کرد: اگر پژوهش همراه تفکر باشد همیشه در ذهن دانش‌آموزان ماندگار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف همایش دانش‌آموزی نجوم این است که دانش‌آموزان را به سمت پژوهش سوق دهد تا آن‌ها به رتبه برتر علمی و فناوری در منطقه برسند.

مجتهدی گفت: برای رسیدن به رتبه نخست باید دانش‌آموزان به سمت تحقیق و پژوهش حرکت کنند تا روحیه پژوهش‌محوری در آنها ایجاد شود.

انتهای پیام/2308/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول