اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 135 خانه قرآن روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه 135 خانه قرآن روستایی در خراسان جنوبی فعالیت دارند، گفت: بیشترین خانه‌های قرآنی در شهرستان نهبندان قرار دارد.

فعالیت 135 خانه قرآن روستایی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرشته اسدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با دوره‌های آموزشی قرآن اظهار داشت: در راستای طرح تحول اجتماعی در سطح کشور، وزارت کشور به دفتر امور اجتماعی در استان‌ها وظایفی را محول کرده که یکی از این وظایف، تحقق برنامه قرآن‌ها وخانه‌های قرآن شهری و روستایی است. 

وی اذعان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری دارالقرآن موظف است افرادی را در حوزه آموزش قرآن کریم تربیت کرده و با قرار دادن امکانات در اختیار آنها مکتب خانه‌های قدیم را رواج دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: با اجرای طرح قرآن‌آموزی، دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که به هر دلیل امکان حضورشان در محافل رسمی کمرنگ است می‌توانند از تمامی امکاناتی که به آنها در یادگیری قرآن کریم کمک می‌کند، استفاده نمایند.

اسدزاده با اشاره به اینکه با همکاری اداره ارشاد اسلامی، مکتب نرجس (س) شهرستان بیرجند به عنوان بانی تربیت مربی قرآن انتخاب شده متذکر شد: بنا به تعامل بسیار خوبی که در خراسان جنوبی وجود دارد، مکتب نرجس (س) به عنوان بانی تربیت مربی قرآنی این اقدام بسیار شایسته را انجام داده است.

اسدزاده اظهار امیدواری کرد: برای سال‌های آینده مربیانی تربیت شده‌اند که به تمام جوانب و نیازهای  وجودی انسان اشراف دارند.

وی ادامه داد: مربیانی آموزش داده شده‌اند که خواندن قرآن را فقط خواندن یک کتاب ندانسته و نگاه آنها فقط روخوانی قرآن نخواهد بود بلکه با آموزش‌هایی که می‌بینند شاهد اثرات واقعی قرآن خواهند بود.

مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 10 خانه قرآن شهری و 135 خانه قرآن روستایی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند خاطر نشان کرد: از تعداد 10 خانه قرآن شهری، دو خانه قرآنی برای آقایان و هشت خانه برای بانوان فعالیت می‌کند.

نهبندان بیشترین خانه‌های قرآن روستایی را دارد

اسدزاده ادامه داد: از تعداد 135 خانه قرآنی روستایی، شهرستان نهبندان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مصوبه سال 91 در ارتباط با آموزش دوره‌های قرآنی و تربیت مربی، اذعان داشت: بنا به این مصوبه در سال گذشته مبلغی در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی قرار گرفته و همه برنامه‌ها به مدت دو سال است که به صورت مرتب و منظم در خانه‌های قرآن روستایی و شهری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/69017/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول