اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های همدان:

تربیت با نسخه قرآن‌آموزی آمار ورودی به زندان‌ها را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های همدان گفت: اصلاح و تربیت با نسخه قرآن‌آموزی و آموزه‌های دینی، تأثیر به‌سزایی در کاهش آمار ورودی به زندان‌ها دارد.

تربیت با نسخه قرآن‌آموزی آمار ورودی به زندان‌ها را کاهش می‌دهد

حسن محمدیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با عنایت به اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های سازمانی بر مبنای قرآن‌محوری و نماز است.

وی گفت: قرآن نسخه شفابخشی است که اگر مفاهیم آن در هر گروهی رونق یابد به طور حتم مؤثر واقع خواهد شد چرا که افکار شیطانی و وقوع جرائم در جامعه در اثر دور افتادن از ارزش‌های دینی و قرآنی است.

مدیرکل زندان‌های همدان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های جدی سازمان زندان‌ها گسترش و تشویق زندانیان به سوی برنامه‌های فرهنگی با رویکرد نماز و قرآن است، تصریح کرد: در این راستا در زندان‌های استان برای اینکه بتوانیم زندانیان را به سمت ارزش‌های دینی سوق دهیم با اختصاص مرخصی و تشویق‌های مادی توانسته‌ایم تحولات روحی بیشتری در میان زندانیان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مأموریت اصلی زندان‌ها، تربیت و اصلاح مددجویان زیر پوشش در سایه قرآن کریم است.

*عمل به قرآن بهترین راه سعادت و تکامل است

محمدیاری خاطرنشان کرد: همه در سطح زندان‌ها اعم از کارمندان، مسئولان و مددجویان باید به سلاح قرآن و آموزه های دینی مجهز شوند چرا که شناخت و یقین به قرآن و عمل به آن بهترین راه برای تأمین سعادت و تکامل و همچنین اصلاح و تربیت است.

وی در خصوص آمار و عملکرد 11 ماهه حوزه قرآنی در زندان‌ها عنوان کرد: تعداد یک هزار و 750 نفر در آموزش روخوانی سطح یک، 920 نفر در آموزش روخوانی سطح 2، تعداد 710 نفر در آموزش فصیح‌خوانی سطح 3، تعداد 520 نفر در آموزش تجوید مقدماتی و صوت و لحن پایه سطح 4 شرکت کردند.

مدیرکل زندان‌های همدان ادامه داد: تعداد 245 نفر در آموزش تجوید تکمیلی صوت و لحن پیشرفته سطح 5 و تعداد 70 نفر در علوم و فنون قرائت پیشرفته گرایش تحقیق سطح 6 شرکت کردند.

وی به تعداد افراد شرکت‌کننده در آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم اشاره و یادآور شد: 980 نفر در آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم  در آموزش‌های سطح یک، 465 نفر در آموزش‌های سطح 2، تعداد 281 نفر در آموزش‌های سطح 3 و تعداد 225 نفر آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم سطح 4 شرکت کردند.

یارمحمدی به مددجویان حافظ قرآن در زندان اشاره و بیان داشت: تعداد 122 نفر در آموزش حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم، 198 نفر در آموزش حفظ سوره منتخب قرآن کریم  و 11 نفر نیز در آموزش حفظ کل قرآن کریم در دوره سه ساله شرکت کردند.

وی به ارائه رشته‌های مختلف قرآن در زندان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: رشته‌های متنوع قرآنی از جمله روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، تجوید، صوت و لحن، درک مفاهیم، حفظ یک جزء تا سه جزء قرآن کریم در زندان‌های همدان دایر است.

*قرآن زمینه سالم‌سازی روح را در مددجویان به همراه می‌آورد

مدیرکل زندان‌های استان همدان به سالم‌سازی فضای زندان با قرآن و مفاهیم قرآنی اشاره و افزود: مددجویانی که در برنامه‌های قرآنی شرکت دارند تحت تأثیر کلام وحی قرار می‌گیرند.

وی در پایان سخنانش گفت: اصلاح و تربیت با نسخه قرآن‌آموزی و آموزه‌های دینی، تاثیر بسزایی در شادابی، اخلاق و رفتار مددجویان گذاشته که اگر این آموزش‌ها در سطح گسترده‌تر انجام شود بدون شک آمار ورودی به زندان‌ها کاهش چشمگیری می‌یابد.

انتهای پیام/89007/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول