اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آماری تأمل‌‌برانگیز در کهگیلویه و بویراحمد

3 درصد مراجعان مؤسسات قرآنی کهگیلویه و بویراحمد مرد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها سه درصد از مراجعان به مؤسسات قرآن‌آموزی این استان، مرد هستند.

3 درصد مراجعان مؤسسات قرآنی کهگیلویه و بویراحمد مرد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امین کمالوندی عصر امروز در همایش تجلیل از قرآن‌آموزان برتر شهرستان‌های بویراحمد و دنا با بیان اینکه اداره ارشاد اسلامی خود را موظف می‌داند که پیگیر امور قرآنی در این استان باشد، اظهار داشت: به صورت چهره به چهره تاکنون از 40 مؤسسه قرآنی در استان بازدید کرده‌ام و با تعدادی از آن‌ها جلسات چندین و چند ساعته داشته‌ام.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: چندین‌بار به همراه استانداران وقت از مؤسسات بازدید کرده‌ایم که این خود نشان‌دهنده جایگاه این مؤسسات و رشد و پویایی آنان است.

این مسئول ارشد فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بحثی را که امروز می‌خواهم باز کنم از یک طرف نگران‌کننده و از سوی دیگر خوشحال‌کننده است.

کمالوندی تصریح کرد: ناراحت‌کننده این جهت که میزان رویکرد مردان استان ما به قر‌آن‌آموزی به نسبت زنان بسیار پائین است.

وی عنوان کرد: 97 درصد مراجعه‌کنندگان استان ما به مؤسسات قرآنی برای قرآن‌آموزی زنان و تنها سه درصد آن مردان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آن روی سکه به این دلیل خوشحال‌کننده است که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و زنان ما تربیت‌کننده فرزندان قرآنی هستند.

وی اضافه کرد: سعی ما بر این است که این موضوع در شورای هماهنگی قرآنی استان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد تا معلوم شود که چرا مردان ما در این استان نسبت به قرآن‌آموزی از زنان به این مقوله مهم و دینی کمتر توجه دارند.

کمالوندی به رتبه هفدهم قبولی در مؤسسات قرآنی این استان اشاره کرد و گفت: همراه با دو استان بزرگ خراسان رضوی و خراسان شمالی در این رتبه قرار داریم و اکنون با صراحت می‌گویم که استان ما در مباحث قرآنی به استانی همانند قم تنه می‌زند.

وی به تلاش‌های این اداره‌کل برای جذب منابع قرآنی سخن به میان آورد و افزود: در جذب منابع جزو پنج استان اول کشور هستیم.

این مسئول به برخی از آمارهای مربوط به کمک‌های ارائه شده به مؤسسات قرآنی و مقایسه آن‌ها در سال گذشته و امسال اشاره کرد و بیان داشت: در یک قلم در سال 90 برای 9 مؤسسه رهن مکان اعتبار گرفتیم و برای امسال 11 مؤسسه زیرپوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول