اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس-315

برگزیدگان قرآن و عترت دانش‏آموزی شاهرود معرفی شدند

خبرگزاری فارس: مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود برگزار شد و برترین‏های آن هم‏زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی معرفی شدند.

برگزیدگان قرآن و عترت دانش‏آموزی شاهرود معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، مسئول برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود در حاشیه این مراسم اظهار داشت: مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‌آموزی شاهرود با هدف ترویج و گسترش فرهنگ متعالی قرآن و عترت و شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان بسیجی برگزار شد.

امیر غلام‏رضایی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات، بیش از 50 نفر از دانش‌آموزان بسیجی مقاطع پوینده و پیشگام در چهار بخش قرائت، حفظ، درک مفاهیم و عترت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: در پایان این مسابقات یک روزه، نفرات برتر انتخاب و به مسابقات استانی که در پایان بهمن‌ماه در سمنان برگزار خواهد شد، معرفی شدند.

مسئول برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود با اشاره به نفرات برتر این دوره از مسابقات گفت: در رشته قرائت مقطع پیشگام، میثم خاکپاش از واحد امام خمینی(ره) و در مقطع پوینده، علی بیرم‌آبادی از واحد علامه طباطبایی مقام اول را کسب کردند.

غلام‏رضایی افزود: در رشته حفظ در مقطع پیشگام کسی حائز رتبه از سوی داوران شناخته نشد و در مقطع پوینده عیسی عجم از واحد علامه طباطبایی مقام اول را کسب کرد.

وی با اشاره به نفرات برتر رشته درک مفاهیم و عترت ابراز داشت: در رشته درک مفاهیم مقطع پیشگام حسین معین دهقان از واحد امام خمینی(ره)مقام اول را کسب کرد و در مقطع پوینده کسی نتوانست حائز امتیاز لازم شود و در رشته عترت در مقطع پیشگام، رضا ساغرین از واحد امام خمینی(ره) و در مقطع پوینده، حامد مهدوی از واحد بسیج فروغ دانش حائز مقام اول شدند.

مسئول برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود با اشاره به منبع این مسابقات یادآور شد: برای رشته‌های حفظ و قرائت جز یک تا هفت قرآن درنظر گرفته شده بود و برای رشته درک مفاهیم پیشگام، کتاب آیات اخلاقی آیت‌الله مکارم شیرازی و برای مقطع پوینده کتاب تمثیلات نور آیت‌الله قرائتی انتخاب شده است.

غلام‏رضایی عنوان کرد: در رشته عترت نیز در مقطع پیشگام کتاب خطبه پرهیزگاران نوشته آیت‌الله مکارم شیرازی و در مقطع پوینده کتاب نگاهی به خطبه 31 نهج‌البلاغه نوشته آیت‌الله قرائتی مورد مسابقه قرار گرفت.

این مسابقات هرساله توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در سطح واحدهای مقاومت برگزار و برترین تا سطح کشوری معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/2249/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول