اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی:

کتابخانه‌های عمومی آی‌تی محور می‌شوند

مدیرکل امور اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به پیشرفت‌‌های صورت گرفته علمی، آی‌تی محور کردن کتابخانه‌های عمومی را از برنامه‌های این نهاد ذکر کرد.

کتابخانه‌های عمومی آی‌تی محور می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا احمدی ظهر امروز در کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی نوپا دارای آینده روشنی است که می‌تواند به توسعه فرهنگی کشور کمک شایانی کند.

مدیرکل امور اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور توسعه این نهاد فرهنگی، گفت: چشم‌انداز این نهاد فرهنگی قابل توجه و روشن است.

وی با بیان اینکه تمام کارکنان این نهاد فرهنگی باید با وظایف و مسئولیت‌های خود آشنایی کافی داشته باشند تا بتوانند هر چه بهتر در راستای توسعه کشور گام بردارند، خاطر‌نشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کتابداران و کارشناس نهاد مقدس کتابخانه‌های عمومی از برنامه‌های مهم به منظور ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم است. 

احمدی، آی‌تی محور کردن کتابخانه‌های عمومی را از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی ذکر کرد و گفت: با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته و تکنولوژی‌های روز، کتابداران و کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی باید با فناوری‌های روز آشنا باشند.

وی ادامه داد: در استخدامی اسفند‌ماه سال 91 نهاد کتابخانه‌های عمومی سعی شده است افرادی استخدام شوند که با مباحث کامپیوتری آشنایی کاملی داشته باشند و نیازهای کتابخانه‌های عمومی را رفع کنند.

مدیرکل امور اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آموزش از راه دور را از برنامه‌های دیگر این نهاد در آینده برشمرد و تصریح کرد: بر اساس این طرح نیروها با آموزش‌های ویژه می‌توانند وضعیت تخصصی خود را در پست متبوع ارتقا دهند. 

احمدی توجه به شرایط و ساختارهای موجود در جامعه را از محورهای برنامه‌ریزی‌های نهاد ذکر کرد و گفت: در چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی به تمام شرایط به دقت توجه صورت می‌گیرد تا در آینده با کمترین مشکلات مواجه باشیم.

مدیرکل امور اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در صورتی که یک ساختار دارای انسجام کافی باشد و به صورت هدفمند به دنبال اهداف خود برود می‌تواند به توسعه کشور نیز کمک کند.

وی خاطر‌نشان کرد: توجه به نیازهای نیروهای شاغل در این نهاد عمومی و غیردولتی همواره از دغدغه‌های مسئولان است و سعی می‌شود از آن‌ها حمایت‌های لازم صورت گیرد.

احمدی در پایان از ایجاد پورتال ویژه کارکنان و کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: افراد در این پورتال با کد کارمندی ویژه خود می‌توانند وضعیت شغلی و مطالبات خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/79012/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول