اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

کاروان کتابخانه صبا میهمان استان اردبیل است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت:‌ کاروان کتابخانه صبا در روزهای آینده میهمان استان اردبیل خواهد بود.

کاروان کتابخانه صبا میهمان استان اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین عصر امروز در جلسه شورای معاونان کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار داشت: کاروان کتابخانه صبا روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه میهمان اهالی فرهنگ دوست استان اردبیل است.

وی ادامه داد:‌ کاروان کتابخانه صبا با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان صدا و سیما در آبان‌ماه سال گذشته اولین سفر خود را به تنب کوچک و بزرگ آغاز کرد و در مدت شش‌ماه به اغلب مناطق کشور سفر کرده است.

فرهمندامین به تولید برنامه زنده تلویزیونی برای برنامه‌های صبحگاهی شبکه یک سیما توسط این کاروان اشاره کرد و افزود: آثار تاریخی و گردشگری، وضعیت فرهنگی، آداب و رسوم و کتابخانه‌های عمومی از مؤلفه‌های مهم در تولید برنامه‌های تلویزیونی کتابخانه صبا است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، اهداف راه‌اندازی این کاروان را تلاش برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مردم عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر حرکت این کاروان در استان اردبیل شهرستان‌های نمین، اردبیل و نیر است و سپس در ادامه از استان اردبیل به استان آذربایجان‌شرقی سفر می‌کند.

فرهمندامین با اشاره به اقدامات صورت گرفته با هدف مشارکت حداکثری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای معرفی شایسته مؤلفه‌های تاریخی،‌ فرهنگی و طبیعی استان خواستار مشارکت حداکثری مردم، نهادها، ادارات و مؤسسات در اهدای کتاب به این کاروان شد.

وی اضافه کرد: هرچقدر این برنامه‌ها بیشتر اجرایی و عملیاتی شود به همان نسبت فرهنگ مطالعه تقویت شده و حرکت تأثیرگذار و تحولی فرهنگی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با مشارکت سایر دستگاه‌ها از طریق راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه، کتابخانه‌های سیار،‌ راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی و گسترش کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم سعی می‌کند تا این جریان تداوم و توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول