اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس خبر داد

افزایش 295 هزار جلد کتاب به منابع کتابخانه‌های آستان قدس

رئیس سازمان کتابخانه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی: در سال گذشته بیش از 295 هزار جلد کتب چاپی و منابع سمعی بصری به منابع مطالعاتی کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی افزوده شد.

افزایش 295 هزار جلد کتاب به منابع کتابخانه‌های آستان قدس

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، محمدهادی زاهدی اظهارداشت: این افزایش منابع در راستای غنی سازی منابع مطالعاتی و مجموعه‌های تخصصی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی صورت گرفت.

وی افزود: از این مجموع تعداد 179 هزار و 274 نسخه منابع اطلاعاتی شامل کتب چاپی و منابع سمعی بصری در موضوعات گوناگون به زبان‌های فارسی، عربی و لاتین به‎صورت خریداری جذب شده است.

زاهدی خاطرنشان کرد: این مجموعه پس از ثبت، سازماندهی و آماده‌سازی، جهت استفاده مراجعان و محققان به تالارهای تخصصی و عمومی کتابخانه مرکزی، کتابخانه‌های تخصصی و کتابخانه‌های وابسته سازمان در مشهد و سایر نقاط کشور تحویل شده است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان اینکه طی همین مدت حدود 200 عنوان مشتمل بر 493 هزار و 146 نسخه کتب الکترونیکی (E- Book) نیز جذب منابع مطالعاتی این سازمان شده، گفت: جذب منابع خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ عنوان بیش از 20 درصد رشد داشته است.

زاهدی همچنین از اهدای تعداد 116 هزار و 152 نسخه منابع چاپی در موضوعات مختلف توسط سازمان‌های فرهنگی، ناشران، مولفان، فرهیختگان خیراندیش و عاشقان و ارادتمندان به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از مجموع منابع اطلاعاتی چاپی اهدایی تعداد 113 هزار نسخه منابع فارسی، تعداد 2 هزار و 752 نسخه منابع عربی و تعداد 400 نسخه منابع لاتین است.

وی افزود: از این مجموعه، 16 هزار و 345 نسخه اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعداد 7 هزار و 783 نسخه توسط اتحادیه تعاونی ناشران و مابقی توسط مردم مومن و فرهنگ دوست به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شده است.

گفتنی است آستان قدس رضوی علاوه بر کتابخانه مرکزی با 28 هزار و 800 مترمربع فضای فرهنگی و مطالعاتی، با برخورداری از 10 کتابخانه تخصصی، 38 کتابخانه وابسته در مشهد و سایر شهرهای کشور و یک کتابخانه در هندوستان، سهم به‎سزایی در گسترش و توسعه علم و فرهنگ در کشور دارد.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول