اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ استاندار ایلام:

پروژه راه‌آهن ایلام در سال‌جاری اجرایی می‌شود

استاندار ایلام گفت: پروژه راه‌آهن ایلام با پیگیری‌های انجام شده طی سال‌جاری اجرایی می‌شود.

پروژه راه‌آهن ایلام در سال‌جاری اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود عباس‌زاده مشگینی عصر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: سالی که گذشت برای کشور و استان ایلام سالی توام با تجربه‌های متنوع در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی بود.

وی تصریح کرد: سال گذشته شاهد شدیدترین، گسترده‌ترین، عمیق‌ترین و همه‌‌جانبه‌ترین فشارهای بدخواهان ملت ایران بودیم که با پایمردی و بصیرت ملت ایران و هدایت مقام معظم رهبری و تلاش‌ها و تدابیر دولت این توطئه‌ها خنثی شد.

استاندار ایلام گفت: ملت ما سربلند و پیروز سال گذشته را به اتمام رساند و این نه تعارف و نه بزرگ‌نمایی است چون دشمن هدف‌گذاری که برای فعالیت‌های خودش تصور کرده بود تنها براندازی و فلج کردن کشور بود که در عمل به این هدف واهی دست نیافت.

* پروژه راه‌آهن ایلام را پیگیری می‌کنم

استاندار ایلام گفت: پروژه راه‌آهن از جمله پروژه‌هایی بود که از روز نخست ورود به استان ایلام آن را پیگیری کرده و می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات و برنامه‌های توسعه استان ایلام محدودیت در شبکه‌های ارتباطی است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: همچنین امیدوار بودم اواخر سال گذشته کلنگ اجرای طرح راه‌آهن در استان ایلام به زمین زده شود.

عباس‌زاده تصریح کرد: هم‌اکنون خوشبختانه مقدمات امر انجام شده و پروژه به مناقصه رفته و قرار است 28 اردیبهشت ماه برنده مناقصه اعلام شود و در نخستین فرصت کلنگ اجرای این پروژه حیاتی با حضور یکی از اعضای هیئت دولت و شاید در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مهر ماندگار به زمین زده شود.

استاندار ایلام گفت: ردیف اعتباری احداث این پروژه نیز در سال 92 دیده شده و این نوید بسیار خوبی برای مردم استان ایلام است.

* از فرصت طلایی تردد زوار به عتبات عالیات خوب استفاده نشده است

وی ادامه داد: قرار گرفتن در مسیر زیارت عتبات عالیات برای استان ایلام یک فرصت طلایی است که از این فرصت خوب استفاده نشده است.

این مسئول اضافه کرد: دو گروه مانع در مقابل این فعالیت وجود دارد که یک سری از موانع در استان ایلام و یک سری از موانع در خارج استان ایلام است.

عباس‌زاده تصریح کرد: این دو گروه مانع سبب شده که از فرصت طلایی تردد زوار عتبات عالیات در مرز مهران به نفع فرهنگ دینی کشورمان استفاده نشود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دولت در سفر سوم استانی، مصوبه‌ای روشن در این زمینه تصویب کرد تا یک سری از موانع موجود برداشته شود، تصریح کرد: البته برخی از این موانع زمانی که نیروهای بیگانه در کشور عراق وجود داشتند؛ قابل تحلیل و توجه بود.

وی ادامه داد: استدلال‌هایی که منتج به ایجاد این موانع و یک سری از محدودیت‌ها می‌شد در آن زمان توجیه‌پذیر و منطقی بود.

این مسئول اضافه کرد: واقعیت‌ها نشان می‌دهد که در دو سال گذشته فضا تغییر یافته و اصولاً متناسب با تغییر فضا باید در اعمال محدودیت‌ها تجدید نظر می‌شد.

عباس‌زاده تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای به اندازه دوره مدیریت جدید استان ایلام برای برداشته شدن اینگونه موانع و منطقی کردن شرایط برای رفت و آمد به عتبات عالیات پیگیری نشده است.

انتهای پیام/2246/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول