اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان مطرح کرد

افتتاح راه‌آهن همدان ـ تهران تا پایان دولت

فرماندار همدان با بیان اینکه سعی داریم تا پایان دولت دهم، راه‌آهن همدان ـ تهران افتتاح شود گفت: ریل‌گذاری این راه‌آهن تا به امروز 25 کیلومتر انجام شده است.

افتتاح راه‌آهن همدان ـ تهران تا پایان دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در نخستین شورای اداری همدان که در باغ بهشت برگزار شد با بیان اینکه در سال 91 دشمنان هدف‌گذاری کرده بودند که نظام اسلامی را به زانو در آورند اظهار داشت: دشمن در سال گذشته با اعمال ترفندهای مختلف، تشدید تحریم‌ها، ادامه جنگ نرم و ترورها می‌خواست نظام را پشت میز مذاکره بنشاند تا آنچه که را می‌خواهند ما امضاء کنیم. 

وی ادامه داد: مذاکره با تدابیر مقام معظم رهبری و با حرکت جهادگونه مجموعه مردم کشور در عرصه‌های متعدد علمی، فنی و صنعتی خنثی شد.

فرماندار شهرستان همدان در ادامه تصریح کرد: ایران در سال 91 در ردیف 10 کشور برتر جهان در المپیادهای علمی قرار گرفت و تولید از تأکیداتی بود که مقام معظم رهبری برای ارتقاء جایگاه علمی کشور بود در سال گذشته شاهد تحقق توفیقات علمی کشور بودیم.

وی اضافه کرد: ایران در سال گذشته در فناوری نانو در جهان رتبه 20، در بین کشورهای اسلامی دوم و در منطقه خاورمیانه مقام نخست را کسب کرد، ایران در سال گذشته با تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای وارد باشگاه هسته‌ای جهان شد و در حال حاضر آمادگی صادرات فناوری هسته‌ای را داریم. 

قهرمانی‌مطلق در ادامه با اشاره به اینکه ایران در آسیا رتبه سوم ساخت نیروگاه را دارد افزود: با ایجاد دانشگاه‌های متعدد در مقاطع تحصیلی مختلف از اعزام دانشجو به خارج بی‌نیاز شدیم.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: ایران جزء هشت کشور برتر سدسازی دنیا قرار گرفته و همه این توفیقات به برکت خون شهدا، انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است.

*بهره‌برداری از 6 هزار واحد مسکن مهر در همدان

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در زمینه‌های مختلف استان توفیقاتی را داشت بیان داشت: سال گذشته تعداد 6 هزار واحد مسکونی مهر به بهره‌برداری رسید و تا پایان کار دولت نیز تعداد 7 هزار واحد دیگر که در دست ساخت است به بهره‌برداری خواهد رسید. 

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: در سال گذشته در بخش مشاغل خانگی اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص یافت که توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شد.

وی اذعان کرد: در بخش توسعه کشاورزی بیش از 800 هکتار زمین بلااستفاده از محل منابع طبیعی با اختصاص 13 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با هفت درصد به مدت 15 سال به متقاضیان که با اولویت افراد بومی و فارغ‌التحصیلان بود قرار گرفت.

فرماندار همدان در ادامه با بیان اینکه در سال جدید به توسعه بخش معادن توجه ویژه‌ای شده است گفت: در بخش‌های مختلف معدن اعم از اکتشاف، استخراج، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی شده که بتوانیم از این ظرفیت استانی استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های در دست اقدام همدان برای بهره‌برداری در سال 92 اشاره کرد و یادآور شد: سالن همایش دانشگاه بوعلی، مجتمع فرهنگی عین‌القضات همدانی، مرکز هتلداری فنی و حرفه‌ای مریانج، ساختمان فناوری اطلاعات در جاده تهران و برج فرودگاه همدان با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح هستند.

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: پروژه‌های مهر ماندگار استان 33 پروژه است که تعداد 14 پروژه مختص شهر همدان و در بقیه پروژه‌ها هم سهیم هستیم.

وی با بیان اینکه سعی ما بر این است که تا پایان حیات دولت راه‌آهن همدان ـ تهران افتتاح شود گفت: ریل‌گذاری این پروژه تا امروز 25 کیلومتر انجام شده که به طور میانگین روزی یک کیلومتر ریل‌گذاری با هزینه‌ای معادل هر کیلومتر یک میلیارد تومان انجام می‌شود و بیش از 120 کیلومتر بالاست ریزی شده است.

فرماندار همدان افزود: ریل‌گذاری راه آهن تهران ـ همدان به خاطر پیگیری استاندار بوده و در سفر ریاست جمهوری به همدان یکی از شرط‌های استاندار برای سفر احمدی‌نژاد به همدان آغاز ریل‌گذاری راه آهن تهران به همدان بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای نوروزی سال 92 اشاره کرد و یادآور شد: در سفرهای نوروزی همه دستگاه‌ها عملکرد خوبی داشتند به خصوص میراث فرهنگی، شهرداری و آموزش و پرورش که با تمام توان انجام وظیفه کردند.

*باز نبودن بازار همدان خلأ تعطیلات نوروز همدان

قهرمانی‌مطلق افزود: بسته بودن بازار همدان از نقاط خلأ و آسیب سفرهای نوروزی بود و در طول تعطیلات بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر وارد همدان شدند و تعداد 154 هزار نفر اسکان یافتند و تعداد 177 نفر گردشگر خارجی به همدان آمدند و تعداد 40 نفر به روستاهای پایلوت گردشگری مثل ورکانه سفر کردند.

وی ادامه داد: تعداد 100 هزار نفر از آرامگاه بوعلی، 135 هزار نفر از گنجنامه، 80 هزار نفر از باباطاهر و تعداد 50 هزار نفر از هگمتانه بازدید کردند و در یک روز از آرامگاه بوعلی تعداد 11 هزار و 500 نفر بازدید کردند که در نوع خود رکورد بود.

فرماندار همدان با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی با استقبال بی‌سابقه مسافرت‌ها به همدان مواجه شدیم تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان باید در این بخش سرمایه‌گذاری‌های خوبی شود و تا سقف پنج سال آینده زیرساخت‌های گردشگری همدان طوری تعریف شود که مشکل اسکان نداشته باشیم و در ردیف استان‌های برتر گردشگری قرار بگیریم. 

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به ایجاد اشتغال، درآمدزایی مردم، افزایش تعاملات فرهنگی و کاهش جرایم کمک می‌کند چون وقتی میزان اشتغال افزایش یابد میزان جرم کاهش خواهد یافت.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اینکه در طول تعطیلات نوروز بیش از 3 هزار و 876 مورد بازرسی از اماکن انجام شد افزود: در این مدت بیش از 29 تن مواد غذایی فاسد کشف و معدوم، تعداد 69 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و تعداد 24 واحد صنفی پلمپ شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال 92 توسط مقام عظمای ولایت اشاره کرد و گفت: نامگذاری سال‌ها تعریفی استراتژیک است و فقط منوط به یک سال نیست.

فرماندار همدان اضافه کرد: در نامگذاری سال جدید که دو رکن اساسی دارد در خصوص حماسه سیاسی می‌توان گفت که انتخابات 24 خرداد ویترین حماسه سیاسی است اما به حماسه‌های دیگری در 9 دی و 22 بهمن نیاز داریم.

*حضور همه سلایق و جریانات سیاسی در انتخابات

وی تصریح کرد: حضور در انتخابات از بعد داخلی و خارجی بسیار مهم است و در بیداری اسلامی و دلگرمی مردم بحرین و سوریه که مورد ظلم واقع شدند مؤثر است.

قهرمانی‌مطلق افزود: همه سلایق و جریانات معتقد به نظام می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و رأی مردم تعیین کننده است.

وی ادامه داد: همه باید تسلیم قانون باشیم و در سال 88 به خاطر عدم تمکین برخی از قانون ایجاد مشکل کرد و اگر همه دست اندرکاران و کسانی که در انتخابات دخیل هستند تابع قانون باشند هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

فرماندار همدان در ادامه تاکید کرد: طبق فرمایشات رهبری فردی که منتخب مردم برای ریاست جمهوری است باید تمام ویژگی‌های خوب و مثبت رؤسای جمهور گذشته را داشته باشد و از ادامه نقاط ضعف آنها دوری کند.

وی اضافه کرد: حماسه اقتصادی جهاد است و همه باهم جهاد اقتصادی را با جهاد سیاسی رقم خواهیم زد.

قهرمانی‌مطلق در ادامه با بیان اینکه از تاریخ 21 فروردین آگهی‌نامه انتشار ثبت نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا منتشر می‌شود گفت: طبق قانون جدید انتخابات، شوراها در شهر همدان نامزدها باید دارای مدرک لیسانس و کاندیداهای برخاسته از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز مدرک فوق دیپلم داشته باشند.

وی افزود: از تاریخ 26 فروردین تا یکم اردیبهشت به مدت هفت روز ثبت نام از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام می‌شود.

فرماندار همدان ادامه داد: هیئت‌های اجرایی در تاریخ 21 فروردین تشکیل می‌شود و تعداد 30 نفر معتمد از بین خود هشت نفر را انتخاب خواهند کرد و در واقع برگزاری انتخابات با تشکیل هیئت‌های اجرایی و نظارت کاملاً مردمی است چون آنها از بین مردم انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان اداری ملی و استانی برای کاندیداتوری موظف به استعفا هستند گفت: معاونین استاندار، فرمانداران، بخشداران و شهرداران در صورتی که تصمیم به کاندیداتوری دارند باید از پست خود استعفا دهند.

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: تمام شاغلان در شهرداری‌ها باید در زمان ثبت نام استعفای پذیرفته شده خود را به افراد ثبت نام کننده تحویل دهند و نمی‌توانند همزمان با اشتغال در شهرداری کاندیدا شوند.

وی در پایان با اشاره به ماده 21 و 68 قانون انتخابات گفت: تمام ادارات، سازمان‌ها و نهادها موظف به تأمین امکانات ستاد انتخابات هستند و کارمندان دولت در وقت اداری نمی‌توانند برای کاندیدای خاصی تبلیغ کنند و یا امکانات دولتی را در اختیار کاندیداها قرار دهند که این موضوع جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد می‌شود.  

انتهای پیام/89019/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول