اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با فارس:

احداث خط آهن بجنورد ـ مشهد رسماً آغاز می‌شود / احتمال اجرای راه‌آهن بجنورد جنگل گلستان

استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به نتایج نشست اخیر با وزیر راه و شهرسازی در مورد راه‌آهن این استان گفت: در این راستا احداث خط آهن بجنورد مشهد طی روزهای آینده رسماً آغاز خواهد شد.

احداث خط آهن بجنورد ـ مشهد رسماً آغاز می‌شود / احتمال اجرای راه‌آهن بجنورد جنگل گلستان

محمود احمدی‌بیغش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: البته  اجرای این پروژه بزرگ اکنون از حوالی پتروشیمی آغاز شده است، لیکن این پروژه به زودی  به طور رسمی با حضور مسئولان عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: افزون بر این، احتمال اجرا راه آهن بجنورد به سمت جنگل گلستان نیز وجود داشته تا پروژه  راه آهن مشهد ـ بجنورد ـ گرگان سریع‌تر اجرا شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد تا این پروژه به طور رسمی در دولت دهم اجرایی و در سال‌های آینده مردم این استان از آثار و برکات راه آهن به عنوان یک زیر ساخت مهم برای توسعه استان بهره‌مند شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در مجموع اخبار خوبی در مورد راه آهن بجنورد وجود داشته، مقرر کرد تا در نشستی به جزئیات این موضوع بیشتر پرداخته شود.

نیمی از مسیر 600 کیلومتر راه‌آهن گرگان ـ بجنورد ـ مشهد از استان خراسان شمالی عبور می‌کند.

به گزارش فارس، تعداد ایستگاه‌های مسیر خط آهن گرگان ـ بجنورد ـ مشهد 26 ایستگاه بوده و 6 تونل عمده به طول 6 هزار و 150 متر در طول این مسیر پیش‌بینی شده است.

همچنین برای اجرای راه‌آهن این مسیر 206 پل مورد نیاز بوده که عمدتاً باید در خراسان شمالی به خاطر شرایط کوهستانی احداث شود.

سیستم قطار مسیر خط آهن مشهد ـ بجنورد ـ گرگان به صورت دیزلی بوده و حداکثر سرعت قطار پس از ساخت این خط آهن 160 کیلومتر در ساعت است.

کارشناسان اقتصادی اجرای این خط آهن را یکی از به ‌صرفه‌ترین مسیرهای راه‌آهن پس از بهره‌برداری در کشور به خاطر قرار گرفتن در مسیر مراکز جمعیتی، این خط آهن، دانسته‌اند.

انتهای پیام/63002/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول