اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

3 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم / پیمانکاران ناکار‌آمد راه‌آهن اردبیل خلع ید می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: 3 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران پروژه‌های مختلف اجرایی بدهکار هستیم.

3 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم / پیمانکاران ناکار‌آمد راه‌آهن اردبیل خلع ید می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد در جریان بازدید از طرح‌های توسعه راه‌آهن اردبیل اظهار داشت: ما بدون تعصب خاص به تمام پروژه‌ها اعتبار مورد نیاز را تخصیص می‌دهیم به طوری که هم‌اکنون بیش از 5 هزار پروژه در کشور در دست اجراست که حق نداریم به صورت ویژه به آنها نگاه خاصی داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه از 175 کیلومتر راه‌آهن اردبیل 80 کیلومتر ریل‌گذاری آغاز شده است، خاطرنشان کرد: قرار است این ریل‌گذاری به سرعت انجام شده و ایستگاه راه‌آهن اردبیل نیز به روش قبلی و پیمانکار مشخص شده اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: 100 کیلومتر باقیمانده از راه‌آهن اردبیل دست پنج پیمانکار بومی و غیر‌بومی است که سعی کردیم پایان سال گذشته 17 میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی پیمانکاران را پرداخت کنیم به طوری که هیچ‌ وقت پرداخت طلب پیمانکاران بیش از 15 روز طول نکشیده است.

نیکزاد گفت: ما به سرعت بدهی پیمانکاران را پرداخت می‌کنیم و هر 15 روز یکبار نیز این پروژه را رصد می‌کنیم تا کسری و کمبود آن را جبران کنیم.

انتقاد وزیر از تعصب نداشتن برخی پیمانکاران بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از عملکرد نامطلوب برخی از پیمانکاران در پروژه راه‌آهن اردبیل بیان داشت: بنده اعلام می‌کنم به پنج پیمانکار این پروژه که در پرداخت طلب هر کدام اگر بیش از 15 روز تاخیر به وجود آمد به دفتر بنده مراجعه کرده و طلب‌اش را بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی از تامین اعتبار تکمیل ایستگاه راه‌آهن تا نیمه اول سال خبر داد و افزود: تا آخر کار دولت دهم باید حجم وسیعی از کار راه‌آهن اردبیل تکمیل شود به طوری که 24 فروردین ماه معاون بنده بار دیگر از روند اجرای این پروژه بازدید می‌کند.

نیکزاد همچنین از خلع ید پیمانکاران کم کار و تعلل‌کننده در پروژه راه‌آهن اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ما هیچ تعارفی با کسی نداریم و به سرعت با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد.

وی در خصوص مقاوم‌سازی مسکن روستایی و تعیین تکلیف آن نیز ادامه داد: سهمیه استان اردبیل 62 هزار واحد بوده که از این تعداد 51 هزار واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده و 42 هزار واحد نیز پایان کار دریافت کرده‌اند و ما تا آخر امسال 20 هزار واحد را در کنار سهمیه 8 هزار واحدی سال 91 تکمیل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر راه و شهرسازی همچنین برای تکمیل هفت مسجد سایت مسکن مهر 700 میلیون تومان و هشت باب مدرسه یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد و ابراز داشت: قرار است نیمه دوم اردیبهشت ماه 25 هزار واحد مسکن مهر در استان اردبیل افتتاح شود که با افتتاح 7 هزار واحد مسکن در سال‌های گذشته باید تا آخر امسال 17 هزار واحد مسکن باقیمانده نیز تکمیل شود.

نیکزاد در این سفر 17 هزار تن قیر به آسفالت راه‌های روستایی اختصاص داد و از احداث ساختمان پلیس راه اردبیل ـ سرچم و همچنین راهدار‌خانه این محور با تامین اعتبار در شش ماه اول امسال خبر داد.

انتهای پیام/62004/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول