اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و معلم صورت می‌گیرد

برگزاری نشست‌های فرهنگ فاطمی و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در زرند

همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و معلم نشست‌های فرهنگی با موضوع فرهنگ فاطمی و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در زرند برگزار می‌شود.

برگزاری نشست‌های فرهنگ فاطمی و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در زرند

عبدالمجید زمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند با تبریک سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن، هفته بزرگداشت مقام مادر و تولد فرزندش امام خمینی (ره) و تقارن این هفته با گرامیداشت شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی ـ سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم اظهار داشت: حضرت زهرا (س) مظهر برکات الهی و اسوه بی‌بدیل زنان عالم است.

وی عنوان کرد: زن ایرانی می‌تواند با حرکت در طریق ارزشمندی که با آگاهی از شخصیت طاهره مرضیه و معرفت به نحوه حضور حضرت در خانه و اجتماع و شناخت و الگوبرداری از سیره آن عالمه معظمه در آن گام نهاده، سعادت دنیوی و اخروی خود و جامعه را تأمین کند.

فرمانده سپاه زرند افزود: پاسداشت مقام زن و روز مادر هنگامه نزول رحمت خداوندی به واسطه آفرینش بزرگ بانویی است که در عصر معرفی ارزش‌های دین مبین اسلام و پیکار با آیین‌های پوسیده و خرافی جاهلیت، خاتم کوثر شد و عطای وجودش مکتب امامت را حیات بخشید و این روز مبارک فرصت مغتنمی برای تکریم زن و نقش والای او در جامعه و خانواده و تجلیل از منزلت و رسالت اوست.

زمانی تصریح کرد: زن در فرهنگ اسلامی نشانه قداست و پاکی و منبع خیر و برکت است و در برهه‌ای که هویت اصلی و حرمت واقعی زن بر اساس اهداف و سیاست‌های استکبار جهانی به ورطه نابودی افتاده، ارائه الگویی کامل از شخصت واقعی زن به تمام دنیا وظیفه‌ای است که زن مسلمان باید به انجام شایسته آن اهتمام ورزد و در این میان توجه به اصل عفاف و حجاب، این تدبیر زیبای پروردگار برای حراست از ارزش‌های زن به عنوان برترین مشخصه بانوی مسلمان در سراسر دنیا مطرح است.

وی ادامه داد: حیات کوتاه و نورانی حضرت فاطمه (س) سرشار از عشق و ایمان به خداوند هستی‌بخش است که زنان مسلمان در اقصی نقاط عالم با تأسی به منش و کردار آن حضرت طی تاریخ اسلام در راه حفظ کیان دین و پاسداری از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی فداکاری‌های زیادی از خود نشان داده‌اند.

زمانی عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرزند گرانقدر بزرگ بانوی اسلام با رهبری حکیمانه انقلاب اسلامی و افق جدید و روشن پیش‌روی زنان مسلمان دنیا قرار داد که بر اساس آن شأن و منزلت معنوی زن احیا و کرامت والای انسانی به او باز گردانده شد.

وی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی زنان فرهیخته مسلمان ایرانی همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، پرچمدار، پیشتاز و پیشرو اهداف عالیه انقلاب بوده‌اند که بیانگر تحول عمیق روحی و بالندگی این قشر عظیم از جامعه است.

این فرمانده افزود: نمونه بارز این فداکاری و ایثارگری را می‌توان در دوران هشت سال دفاع مقدس جست‌وجو کرد که زنان شجاع مسلمان با حماسه‌آفرینی و خلق صحنه‌های بی‌بدیل در جبهه‌ها و پشت جبهه برگ زرین دیگری به کتاب تاریخ انقلاب افزودند.

زمانی خاطر نشان کرد: زنان در دوران سازندگی و آبادانی کشور در راه تعلیم و تربیت فرزندان کشور در صحنه‌های علمی و فتح قله‌های رفیع دانش پیشتاز بوده‌اند و با هوشیاری و آگاهی همه‌جانبه به مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی، تهاجم فرهنگی و نقشه‌های فریبنده دشمنان پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: امروز فضای عطرآگین خجسته میلاد بانوی بزرگ اسلام فرصت مجددی برای بازشناسی و تبیین اندیشه‌های معنوی این اسوه تقوا و الگوی جهانی برای پیروان آن حضرت به‌ویژه بانوان پاکدامن و پرهیزگار ایرانی است تا الگوی کاملی از یک زن مسلمان را در نقاط مختلف جهان ارائه دهند.

زمانی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی ـ سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم گفت: شخصیت علمی استاد فرزانه شهید مطهری به عنوان یک عالم عامل به مسائل اسلام و آگاه به نیازهای روز جامعه نشانگر رسالت خطیر علما، معلمان و مربیان در امر هدایت مردم و جوانان به سوی قله تکامل و قرب الهی است.

وی ادامه داد:‌ با نگاه به شیوه تحقیقی فیلسوف و متفکر بزرگ جهان اسلام شهید آیت‌الله مرتضی مطهری این حقیقت آشکار می‌شود که معلم، استاد و مربی باید خود را وقف سیر تکاملی انسان‌ها کند و به حق باید این روز را روز معلم در کشور و روز عقیدتی ـ سیاسی در سپاه و بسیج دانست.

زمانی تصریح کرد: رسالت مربیان و معلمان به‌ویژه در شرایطی که شبهات زیادی از سوی افراد، چه با انگیزه یافتن پاسخ قانع‌کننده برای پرسش‌های خود و چه با انگیزه‌های شیطانی برای سست کردن باورهای جامعه اسلامی طرح می‌شود، رسالتی بسیار خطیر و مهم است.

وی گفت: از طرفی حفظ و ترویج روش خداپسندانه، حکیمانه و همچنین آثار استاد شهید مطهری برای تشنگان معارف ناب اسلامی تکلیفی اساسی و سنگین برای همه دست‌اندرکاران است و همه وظیفه داریم در این راه قدم برداریم.

فرمانده سپاه زرند اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی جشن بزرگ کوثر، نشست‌های مختلف فرهنگی با موضوع فرهنگ فاطمی و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، شرکت خواهران و برادران به صورت سازمان یافته در نماز جمعه، برپایی مسابقات فرهنگی و هنری، نشست حکمت مطهر با حضور هادیان و مربیان عقیدتی ـ سیاسی و ده‌ها برنامه دیگر به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مقام معلم در زرند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80022/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول