اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان استانی و خیران ایجاد خوابگاه را در اولویت قرار دهند

ضرورت احداث خوابگاه دانشجویی در استان زنجان

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به ضرورت احداث خوابگاه دانشجویی گفت: مسئولان استانی و خیران زنجانی ایجاد خوابگاه را در اولویت امور قرار دهند.

ضرورت احداث خوابگاه دانشجویی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، زین‌العابدین صفوی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته خوابگاه‌ها اظهار داشت: هفته خوابگاه‌ها توسط مسئولان امر و دلسوزان فرهنگ دانشجویی و دلسوزانی که خواهان زندگی فرهنگی در دوره دانشجویی جوانان هستند، مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به فضای خوابگاهی به عنوان یک فضای زندگی و فرهنگی که بیشتر اوقات فراغت دانشجویان در آنجا می‌گذرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خاطر نشان کرد: باید خوابگاه‌ها به فضایی تبدیل شوند که از گذراندن وقت دانشجوها به بطالت در آنجا جلوگیری شود.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه باید مسئولان غیر دانشگاهی با اهمیت خوابگاه‌ها آشنا شوند، تصریح کرد: آشنا کردن مسئولان با ضرورت‌های زندگی خوابگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

*مشارکت خیران در احداث خوابگاه‌ها ضروری است

وی با تاکید بر اینکه مشارکت اصحاب خیر و خیران استان زنجان در زمینه خوابگاه‌ها باید مورد توجه باشد، افزود: احداث خوابگاه به ویژه در شرایطی که تعداد دانشجویان افزایش یافته است، بسیار ضرورت دارد.

صفوی با اشاره به اینکه تعداد دختران دانشجو نسبت به پسران در استان زنجان بیشتر است، ادامه داد: نگرانی‌های مختلف دانشجویان در شهرهای غریب به ویژه از نظر امنیتی و هزینه‌های تحصیل از مهم‌ترین مشکلات آنها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تجمیع دانشجویان در خوابگاه‌ها سبب کنترل، نظارت و حمایت آنها می‌شود، یادآور شد: مسئولان و خیران به موضوع احداث خوابگاه به عنوان یک اولویت نخست نگاه کنند.

*ایجاد شورای خیرین خوابگاه

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ایجاد شورای خیرین خوابگاه‌ ساز خبر داد و تصریح کرد: بررسی پرداخت وجوهات شرعی برای ایجاد خوابگاه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/73006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول