اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبر داد

تحصیل 65 دانشجوی تربیت‌بدنی در دانشگاه فرهنگیان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هم‌اکنون در دانشگاه فرهنگیان کرمان، 65 دانشجو در رشته کارشناسی تربیت‌بدنی مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 65 دانشجوی تربیت‌بدنی در دانشگاه فرهنگیان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مربیان تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: یکی از توفیقات بزرگ دوره اخیر در وزارت آموزش و پرورش و افتخاراتی که نصیب فرهنگیان شد، تولد حوزه نوپا، مقتدر و ارزشمند معاونت تربیت‌بدنی و سلامت بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سه اصل اساسی تحصیل، تهذیب و ورزش را تحول در مجموعه آموزش و پرورش و به طور کلی در نظام آموزش و پرورش بیان کردند، افزود: با ارائه این دیدگاه در وزارت آموزش و پرورش و با درایت وزیر، حوزه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت تاسیس شد که حوزه پرورشی ارتقا یافت و به حوزه سلامت توجه ویژه‌ای صورت گرفت.

شیخ‌بهایی گفت: معلمان ما نیز نیازمند توجه سلامت جسمی و روحی بودند که حوزه تربیت‌بدنی و سلامت توجه ویژه‌ای به این امر داشت و توجه به سلامت جسمی و بهداشت و توجه ویژه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز مهم بود که امروز آثار موفقیت‌آمیز این امور را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت، سند بنیادین و اهداف مورد نظر در این زمینه دست به دست هم داد تا رشته‌های بنیادین و زیربنایی در آموزش و پرورش، آموزش داده شود که کوچک‌ترین اثر آن را در آینده نزدیک در ورزش قهرمانی می‌بینیم و این آموزش‌ها در رشته‌های ژیمناستیک، شنا، دو و میدانی، طناورز و تنیس روی میز بین دانش‌آموزان پایه‌های مختلف انجام شده است.

شیخ‌بهایی عنوان کرد: یکی از کارهای اساسی در وزارت آموزش و پرورش تاسیس دانشگاه فرهنگیان است که هم‌اکنون در دانشگاه فرهنگیان کرمان 65 دانشجو رشته کارشناسی تربیت‌بدنی مشغول تحصیل هستند و در آینده نه‌چندان دور مربیان متخصص و نیروهای کارشناس و تحصیل‌کرده را از بین فرهنگیان دانش‌آموخته در این دانشگاه داریم.

وی با اشاره به اینکه آنچه که دغدغه رهبری برای بیان سند تحول بنیادین بود، خروجی هم‌تراز با جمهوری اسلامی است، بیان داشت: این امر با وجود نیروهای کارشناس و فهیم محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آینده دانشگاه فرهنگیان بسیار غنی است و امیدواریم شاهد تحقق مطالبه رهبری درباره تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به جذب جمع زیادی از مربیان ورزش در استان پهناور کرمان اشاره کرد و افزود: امروز در همه جا شاهد فعالیت مربیان ورزش هستیم که البته کمبودهایی داریم و امیدواریم در مرحله جدید پذیرش شوند.

انتهای پیام/80018/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول