اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قرائت پیمان‌نامه‌ای با پیامبر(ص)

دانشجویان مازندرانی با شهر مدینه وداع کردند/ حرکت به سرزمین یکتاپرستی

دو کاروان عمره‌گزار دانشجویان پسر مازندران پس از وداع با روضه منوره و قبرستان بقیع با پوشیدن جامه سفید احرام، برای اعمال مناسک عمره مفرده راهی مکه مکرمه شدند.

دانشجویان مازندرانی با شهر مدینه وداع کردند/ حرکت به سرزمین یکتاپرستی

به گزارش خبرنگار اعزامی حوزه دانشجویی خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به سرزمین وحی، دو کاروان عمره‌گزار دانشجویان پسر دانشگاه‌های ‌استان مازندران شامل کاروان‌های خادم‌الائمه و طریق عرفان که ساعات ابتدایی روز پنج شنبه 29 فروردین ماه وارد مدینه منوره شده بودند، بعد از شش روز اقامت در هتل جوهرالرشید واقع در خیابان السلام، مدینه را به مقصد مکه مکرمه ترک کردند.

دانشجویان طی مدت اقامت خود در مدینه، علاوه بر زیارت حرم نبوی و نیز قبرستان بقیع با برگزاری جلسات متعدد از جمله دعای کمیل و کارگاه مدینه‌شناسی، جلسات مربوط به احکام مناسک خود را برای طواف گرد خانه خدا آماده کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های مازندران همچنین در دو روز، از اماکن تاریخی و مذهبی مدینه همچون مسجد شجره، مسجد قبا، مسجد مباهله، مسجد جمعه، منطقه آبار علی (ع)، مرکز  شیعیان مدینه و چند مکان دیگر دیدن کردند.

این دو کاروان دانشجویی که در مجموع 420 نفر هستند، بعد از ترک مدینه به مسجد شجره در جنوب این شهر عزیمت کرده تا در این میقات با پوشیدن جامه سفید احرام و نیت انجام اعمال عمره مفرده وارد شهر مکه معظمه شوند.

دانشجویان در مراسم وداع با مدینه منوره که در هتل جوهرالرشید محل اقامت کاروان برگزار شد، به صورت دسته‌جمعی پیمان‌نامه‌ای با رسول خدا قرائت کردند.

در بخشی از این پیمان آمده است: ای رسول رحمت؛ با تو و با مدینه و بقیع وداع می‌کنم، اما با تو عهد می‌بندم قرآن تو را راهنمای عمل قرار دهم، عترت تو را دوست بدارم و از آنان پیروی کنم، نمازم را اول وقت بخوانم، با کتاب خدا انس داشته باشم، هرگز فراموشت نکنم، موعظه‌های تو را آویزه گوش قرار دهم، سیره اخلاقی تو را سرمشق خود سازم، با دوستان و خویشانم مهربان باشم، از اهل بیت تو صدق و حیا و عفاف و تقوا بیاموزم.

دانشجویان در بندی دیگر با پیامبر (ص) پیمان بستند که یا رسول الله با تو میثاق می‌بندم که بنده خدا باشم نه شیطان، مطیع فرمان شما باشم نه اهل شیطان، با نگاه حرام، تو را نیازارم و با دروغ و تهمت تو را نرنجانم، با چشمی که به روضه منوره و گنبد خضرای تو نگریسته، نگاه نکنم و با گوشی که در مدینه تو، اذان و قرآن شنیده معصیت نکنم و رضای تو  و اهل بیت تو را به پسند این و آن نفروشم.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول