اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان خبر داد

اشتغال به تحصیل 65 هزار دانشجو در کردستان/ 50 درصد دانشجوها خانم هستند

رئیس دانشگاه کردستان از اشتغال به تحصیل 65 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: بیش از 50 درصد از دانشجویان استان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

اشتغال به تحصیل 65 هزار دانشجو در کردستان/ 50 درصد دانشجوها خانم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی سه‌شنبه‌ شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب تنها 20 درصد از جمعیت استان باسواد بودند، اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بیش از 86 درصد از جمعیت این استان باسواد هستند.

به گفته وی، بیش از 57 درصد از دانشجویان ورودی دانشگاه‌های استان طی دو سال اخیر را بانوان تشکیل می‌دهند و این نیاز به برنامه‌ریزی برای این قشر را در سطح دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد:‌ توجه به ایجاد بسترهای لازم برای تحصیل دانشجویان خانم از جمله خوابگاه، اماکن رفاهی و تفریحی از جمله اقدامات انجام شده دانشگاه کردستان و سایر دانشگاه‌ها در سطح استان بوده است.

امینی از کمبود تحرک به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات برای جامعه دانشجویی به ویژه دانشجویان دختر نام برد و گفت: خروجی این کم‌تحرکی افزایش آمار افراد مبتلا به پوکی استخوان در سنین پایین است.

وی بر ارائه و اجرای ساز و کارهای لازم به منظور ترویج فرهنگ ایجاد تحرک در بین بانوان به ویژه دختران دانشجو در سطح دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: باید با برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های مختلف زمینه و بستر لازم را برای این مهم در بین دختران امروز به عنوان مادران فردای جامعه فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان نقش خانواده‌ها را در ایجاد تحرک در بین جوانان کلیدی دانست و عنوان کرد: تعامل خانواده‌ها، آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها در این حوزه می‌تواند مانع از افزایش آمار افراد مبتلا به پوکی استخوان در جامعه ما شود.

امینی همچنین به ایجاد کلینیک مشاوره حقوقی در دانشگاه کردستان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این کلینیک‌ها در سطح دانشگاه تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تقویت آن در چهار گرایش که یک بخش آن مربوط به خانم‌هاست، انجام شده است.

وی با بیان اینکه بکارگیری و استفاده از اساتید خانم در برنامه‌ها به ویژه به عنوان هیئت علمی اولویت دانشگاه کردستان است، اضافه کرد: با توجه به اینکه 57 درصد از کل دانشجویان دانشگاه کردستان را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند استفاده از اساتید خانم در هیئت علمی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه کردستان به راه‌اندازی مراکز مشاوره در دانشگاه اشاره کرد و متذکر شد: تعمیم مراکز مشاوره به داخل خوابگاه‌های دانشجویی خوشبختانه نقش بسزایی در رفع مشکلات دانشجویان دختر داشته است.

امینی در پایان ضمن اعلام آمادگی دانشگاه کردستان برای راه‌اندازی مراکز مشاوره در داخل شهرهای استان به منظور رفع مشکلات مردم اذعان داشت: در صورت رفع مشکل ساختمان این مراکز از سوی مسئولین در نقاط مختلف استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/79002/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول