اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

شوراهای اسلامی شهر و روستا جای افراد وابسته و انحرافی نیست/ باید محیط امن و آرامی برای کارگران ایجاد شود

امام جمعه ابهر گفت: شوراها نیازمند افراد متعهد، متخصص و دلسوز است نه کسانی که آلوده به جریان‌های فتنه، انحراف و فساد هستند.

شوراهای اسلامی شهر و روستا جای افراد وابسته و انحرافی نیست/ باید محیط امن و آرامی برای کارگران ایجاد شود

نماز جمعه این هفته ابهر با حضور پرشکوه مردم ولایت‌مدار این خطه و به امامت حجت‌الاسلام جعفر رحیمی برگزار شد.

وی در خطبه‌های امروز سفارش به تقوا را با شرح بخشی دیگر از خطبه 192 نهج‌البلاغه آغاز کرد و گفت: امام در این خطبه به نتیجه‌گیری از داستان گمراهی و طرد شیطان بر اثر تکبر و عصیان می‌پردازد و به همگان هشدار می‌دهد که گرفتار سرنوشت او نشوید.

خطیب جمعه ابهر افزود: امام می‌فرماید ای بندگان خدا از این دشمن خدا بر حذر باشید و نکند که شما را به بیماری خویش یعنی کبر و غرور و تعصب مبتلا و با ندای خود شما را تحریک و لشکریان سواره و پیاده‌اش را فریاد زند و بر ضد شما گرد آورد.

وی در ادامه سخنان خود به میلاد حضرت فاطمه و روز زن و مادر اشاره و افزود: زندگی فاطمه زهرا (س) از همه ابعاد، زندگی‌اش همراه با کار و تلاش و تکامل و تعالی روحی یک انسان است.

رحیمی افزود: شوهر جوان حضرت فاطمه (س) دائماً در جبهه و میدان‌های جنگ است، اما در عین مشکلات محیط زندگی فاطمه زهرا (س) مثل کانونی برای مراجعات مردم و مسلمانان است.

وی افزود: آن بزرگوار فرزندانی تربیت می‌کند مثل امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و شوهری را همراهی می‌کند مثل حضرت علی (ع) و رضایت پدری مثل پیامبر اکرم (ص) را جلب می‌کند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه او هیچ موقع دنبال تشریفات نرفت و لحظه‌ای از بندگی و راز و نیاز غافل نبود، ادامه داد: فرصت یادبود ولادت حضرت فاطمه (س) فرصت مغتنمی برای زنان مسلمان است تا هویت زن مسلمان و ارزش والای زنان در نظر اسلام و در پرتو نظام اسلامی مورد توجه و مداقه قرار گیرد.

وی افزود: در دنیای امروز به اصطلاح متمدن، نه به هویت حقیقی زن توجه شده و نه جایگاه اصیل و واقعی او شناخته شده، بلکه به عنوان دفاع از حقوق زن و ادعای تساوی حقوق زن و مرد بدترین و سهمگین‌ترین ضربه را بر هویت زن وارد آورده و آن موجودی که حکم الهی به عفاف و حجاب او رفته و پرده‌نشینی که به منزله باطن و جان جامعه است برای او تقدیر شده، به سخیف‌ترین وضع بدل شده و شاهد بازاری شدن برای کمال و جمال معرفی شده است.

رحیمی به نهم اردیبهشت ماه روز شوراها اشاره کرد و خاطرنشان شد: شوراهایی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده، اگر به شکل درست و خوب تحقق پیدا کند بسیار فراورده مفید و شیرینی برای کشور و ملت خواهد داشت، البته شرطش این است که این قانون خوب اجرا شود.

وی تاکید کرد: شوراها نیازمند افراد متعهد و متخصص و دلسوز است نه کسانی که آلوده به جریان‌های فتنه و انحراف و فساد هستند و با توجه به فقدان فیلتر شورای نگهبان، قصد نفوذ و در دست گرفتن شوراها را دارند و به عرصه شوراها به دید خدمت نگاه  نمی‌کنند و تصاحب قدرت را مد نظر دارند و لذا هم هیئت نظارت مجلس، احراز و تایید صلاحیت‌ها را جدی بگیرد و هم مردم در انتخاب اصلح دقت کند.

خطیب جمعه ابهر به روز کار و کارگر اشاره و تصریح کرد: در اسلام هیچ کاری مثل کار ستوده نشده است.

وی با بیان اینکه کارگران، مدیر جامعه انسانیت هستند، تصریح کرد: اداره امور مملکت‌ها، اداره امور کشورها به دست کارگران است.

رحیمی به حق و حقوق کارگر تاکید داشته و افزود: باید با سیاست‌گذاری صحیح محیط امن و آرامی را برای کارگرها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول