اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در نشست با مسئولان تشکل‌های اسلامی دانشگاه ‌قزوین

آل‌اسحاق: ‌آینده جهان بر ‌اساس نوع تفکرات ایران اداره می‌شود

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ‌ما معتقدیم آینده جهان بر‌اساس نوع تفکرات ما اداره می‌شود و جنس مدیریت آن از جنس اهداف ماست به همین منظور باید خود را برای آن آماده کنیم.

آل‌اسحاق: ‌آینده جهان بر ‌اساس نوع تفکرات ایران اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین یحیی آل‌اسحاق ظهر امروز در نشستی با مسئولان تشکل‌های اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) قزوین که در سالن جلسات شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید در چارچوب شرح وظایف و اختیارات خود برنامه ارائه کند و از قانونگذاری بپرهیزد؛ چرا که او تنها مجری قانون است.

آل‌اسحاق روابط اقتصادی را تهدید عمده کشور خواند و افزود: در این زمینه تغذیه، سلامت، آموزش، مسکن و اشتغال از جمله عمده‌ترین مسائل کوتاه مدت در حوزه داخلی و رشد اقتصادی، مهار کردن تورم و چگونگی ایجاد اشتغال مهم‌ترین مسائل بلندمدت محسوب می‌شود.

*نیاز به 5 تا 8 میلیون شغل جدید در دولت آتی

وی با بیان اینکه دولت در حوزه اشتغالزایی به میزان 6 میلیون شغل عقب مانده است، ادامه داد: در حال حاضر سالانه 3 تا 5 میلیون نفر از حوزه و دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و بنابر این در دولت آتی دست کم 5 تا 8 میلیون شغل جدید نیاز است.

وی برنامه‌ریزی برای اشتغال، ساماندهی نظام ارزی، روابط خارجی، تأمین مالی، بنگاه‌های اقتصادی، روابط مالی درست با بانک مرکزی و محیط زیست را از مسائل اقتصادی کلان کشور برشمرد که نیاز به رسیدگی دارند.

آل‌اسحاق به مسائل حوزه فرهنگی در دولت آینده اشاره و تصریح کرد: با وجود اینکه عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌های کشور در این حوزه صورت می‌گیرد، حل و فصل این مسائل باید از طریق توجه به حوزه علمیه، حوزه‌های علمی، دانشگاهی و علوم انسانی و نیز توجه به اهالی هنر، سینما و ذی فنون صورت گیرد.

وی همچنین توجه به ازدواج، طلاق، ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های حاکم بر جامعه را از مسائل اجتماعی مورد نیاز کشور ذکر و بیان کرد: باید از ظرفیت‌های اجتماعی با ملاحظه خطوط قرمز استفاده کرد.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد: در حوزه روابط بین‌الملل نیز خطوط قرمز و اصول باید رعایت شوند که ترسیم‌کننده این خطوط از نظر مجموعه فرآیند نظام، مقام معظم رهبری، شورای امنیت ملی و دستگاه‌های مرتبط است.

آل‌اسحاق بیان کرد: روابط خارجی به عنوان رکن اصلی قدرت دیپلماسی خارجی، باید به جای تشنج‌گرایی،‌ تعامل‌گرا باشد و تمام ظرفیت‌های کشور را در چارچوب خطوط قرمز نظام به منصه ظهور برساند.

*فرصت‌سازی برای تحقق اهداف نظام در حوزه روابط بین‌الملل

وی عنوان کرد: در این عرصه نباید نوع ادبیات به گونه‌ای باشد که منجر به اتلاف فرصت‌ها شود؛ بلکه باید با فرصت‌سازی در ارتباط با اهداف نظام، ایران را به کشوری مقتدر، امن، عزت‌مند، توسعه یافته و الهام‌بخش تبدیل کند.

*با رعایت خطوط قرمز با همه کشورها تعامل داریم

نامزد ائتلاف اکثریت اصولگرایان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با حفظ تمام خطوط قرمز، اصول و ادبیات متقن برای حفظ منافع جهان اسلام، کشور و منطقه امکان تعامل با همه کشورها را دارد.

آل‌اسحاق ادامه داد: ما معتقدیم آینده جهان بر‌اساس نوع تفکرات ما اداره می‌شود و جنس مدیریت آن از جنس اهداف ماست به همین منظور باید خود را برای آن آماده کنیم اما این به معنای بر هم زدن همه نظامات بین‌المللی نیست.

وی مجموعه اقتضائات امروز جمهوری اسلامی را در حوزه‌های اجتماعی، برخوردار از بالقوه‌های مطلوبی دانست و خاطرنشان کرد: این توان در برخی صحنه‌ها بالفعل شده که تأثیرپذیری مستقیم عمل و عکس‌العمل در منطقه از عمل و عکس‌العمل ایران نمونه‌ای از آن است.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آینده ما پر از اقتدار و انرژی است، بیان کرد: در سال حماسه سیاسی باید فضای امید، نشاط و حضور در انتخابات فراهم شود و در این بین همگان اعم از دانشجویان، مسئولان دانشگاه و سایر اقشار هزینه‌های حماسه‌ آفرینی را بپذیرند.

انتهای پیام/77011/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول