اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شهرضا:

مردم رئیس‌جمهور ولایتمدار می‌خواهند/ حضور جناحین نشانه انتخابات آزاد است

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهرضا با بیان اینکه انتظار مردم از ریاست جمهور آینده تبعیت محض از رهبری است، گفت: حضور جناح‌های مختلف در انتخابات نشان از مشارکت گروه‌های مختلف سیاسی و آزادی انتخابات است.

مردم رئیس‌جمهور ولایتمدار می‌خواهند/ حضور جناحین نشانه انتخابات آزاد است

بهرام منتظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مردم ایران به این شعور سیاسی رسیده‌اند که مشارکت در انتخابات نشانه‌ای از توسعه‌یافتگی سیاسی کشور است.

وی افزود: مردم جمهوری اسلامی ایران تاکنون در انتخابات‌ مختلف جلوه باشکوهی از حماسه را به نمایش گذاشته‌اند و انتظار می‌رود با توجه به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در سال جاری نیز حماسه سیاسی دیگری بیافرینند و شاهد مشارکت بالای مردم در انتخابات باشیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهرضا تاکید کرد: حضور جناح‌های مختلف با سلیقه‌های متعدد و متعهد به انقلاب در انتخابات نشان از مشارکت گروه‌های مختلف سیاسی در این امر و آزادی انتخابات است که این موضوع در کشورهای دیگر مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسئله ثمره خون شهیدان است، ادامه داد: این موضوع نشان از دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در ایران است که دنیا نیز این مسئله را دریافته است اما طبیعی است که مستکبران مایل نیستند که دنیا متوجه آزادی سیاسی در ایران شود.

*‌ ایجاد تورم یک رقمی فریب سیاسی بیش نیست

منتظری با اشاره به اینکه مردم از کاندیداها خواهان وعده‌های عملی هستند، تصریح کرد: در دوره‌های گذشته شاهد شعارهایی بودیم که تحقق آنها میسر نبود و من زمانی که شنیدم که قرار است رئیس‌جمهور تورم یک رقمی ایجاد کند متوجه شدم که این یک فریب سیاسی بیش نیست.

وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند فردی بر مسند ریاست‌جمهوری بنشیند که ولایت‌مدار و تابع رهبری باشد چرا که ما معتقدیم ولی‌فقیه نائب عام امام زمان (عج) است و اطاعت از وی بر هر فردی واجب است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهرضا اظهار کرد: دولت باید به طور کامل تابع رهبری باشد چرا که چالش دولت در این زمینه تنها به ضرر جامعه اسلامی است و در درجه نخست این مردم هستند که از این اختلاف نمی‌گذرند.

وی تصریح کرد: لازم است رئیس‌جمهور آینده از میان افرادی انتخاب شود که ولایت‌مداری وی به اثبات رسیده باشد.

منتظری اضافه کرد: از سویی معتقدم مردم ایران باید به افرادی رای دهند که مسئولیت‌های اجرایی خارج و داخل ایران داشته باشند و به ورای مرزهای ایران سفر کرده و توسعه‌یافتگی کشورهای اروپایی، شرقی، چین و آسیا را مشاهده کرده باشد.

*‌ شاخص‌های توسعه باید متناسب با اعتقادات ایرانی اسلامی باشد

وی تصریح کرد: این فرد با تجاربی که دارد می‌تواند شاخص‌های توسعه‌یافتگی را بشناسد و آنها را بومی کرده و متناسب با فرهنگ و اعتقادات ایرانی آنها پیاده کند.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول