اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

دور چهارم سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان از اجرایی شدن دور چهارم سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دور چهارم سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عباس نخعی عصر امروز در کارگروه اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دور چهارم سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان به زودی انجام می‌شود که لازم است مدیران و مسئولان منطقه، مصوبات اجرایی نشده از سفرهای گذشته را بررسی و دلایل آن را برای ارائه به هیئت دولت آماده کنند.

وی از مسئولان خواست با ارائه راهکارها و پیشنهادات کارشناسی بتوانند از دور چهارم سفر هیئت دولت بهترین بهره‌برداری را برای توسعه و پیشرفت استان انجام دهند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هیئتی که قرار است مقدمات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان را فراهم کنند امروز وارد زاهدان شده و جلسات مقدماتی را برگزار کرده‌اند.

نخعی ادامه داد: در دور چهارم سفرها، مصوبات بیشتر در زمینه آب و کشاورزی و معادن خواهد بود که مسئولان مربوطه این دو حوزه باید راهکارها و پیشنهادات لازم را برای بررسی در شورای اداری که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود برای تصویب آماده کنند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان سرشار از معادنی است که مورد نیاز مبرم کشورهای منطقه و همجوار است گفت: دور چهارم سفر ریاست جمهور فرصت مناسبی است تا گره‌های کور بخش معادن استان که باید چندین سال قبل باز می‌شد، گشوده شود.

* آب مهم‌ترین شریان حیاتی سیستان و بلوچستان

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آب مهم‌ترین شریان حیاتی سیستان و بلوچستان است ادامه داد: خروج روان آب‌ها و سیلاب‌ها یکی از مهم‌ترین مشکلات منطقه در جنوب استان است به طوری که سالیانه حدود یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب به سمت دریا هدر می‌رود.

نخعی افزود: کنترل و استحصال این روان آب‌ها همت و تدبیر مسئولان استانی را می‌طلبد که از قطره قطره این آب برای رونق بیش از پیش کشاورزی منطقه بهره‌گیری کنند.

وی بیان کرد: از بین 44 سد مطالعه شده در این استان فقط پنج سد به بهره‌برداری رسیده که این با توجه به شرایط استان بسیار کم است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان سد سازی را در جنوب استان، مهم‌ترین اولویت منطقه برشمرد و عنوان داشت: در منطقه سیستان نیز استحصال آب‌ها در اولویت قرار دارد.

نخعی افزود: اگر آب‌های زیرزمینی در شمال استان استحصال شود و آب در دسترس باشد، قطعاً کشاورزی به نحو احسن انجام شده و اشتغال را در پی خواهد داشت که ایجاد اشتغال خود از بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی تغییر الگوی کشت در سیستان را از ضروری‌ترین اقدامات عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی منطقه سیستان، تغییر الگوی کشت بهترین راه حفظ و توسعه بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/ 75004/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول