اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانسفهانی‌ها با امضای طومارنامه‌‌ای خواستار شدند

تدفین لاله‌های گمنام در دانسفهان

مردم شهر دانسفهان شهرستان بویین زهرا با امضای طومارنامه‌‌ای خطاب به رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خواستار تدفین و خاکسپاری شهدای گمنام در این شهر برای ترویج فرهنگ استقامت شدند.

تدفین لاله‌های گمنام در دانسفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، جمعی از مردم شهر «دانسفهان» شهرستان بویین زهرا امروز با تهیه و امضای طومارنامه‌ای بلند و چند هزار نفری خواستار تخصیص سهمیه برای تدفین و همچنین خاکسپاری شهدای گمنام در گلزار شهدای این شهر شدند.

در این طومارنامه که خطاب به سردار سیدمحمد باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مهر و امضا شده، آمده است: با توجه به درخواست‌های مکرر اهالی ولایت‌مدار و مؤمن بخش رامند و شهر «دانسفهان» شهرستان بویین‌ زهرا و اصرار بر تدفین و خاکسپاری شهدای گمنام امید است برای تحقق این امر و تدفین لاله‌های گمنام دفاع مقدس در این شهر اقدام کنید.

این طومارنامه با استناد بر حضور علما و مراجع عظام در بخش رامند شهرستان بویین زهرا می‌افزاید: حضور علمایی همچون آیت‌الله شهید مدنی در شهر «دانسفهان»، آیت‌الله شیخ هاشم مدرسی قزوینی و چهره‌های مذهبی، این شهر را از دیرباز به شهر شهیدپرور دانسفهان تبدیل کرده است.

در ادامه این طومارنامه آمده است: حضور چشم‌گیر اهالی ولایت‌مدار شهر «دانسفهان» در عرصه‌های دفاع از کیان و پاسداری از دستاورد‌های انقلاب که مؤید آن تقدیم صد‌ها شهید، آزاده و جانباز است، نشان‌دهنده اوج وفاداری و مردانگی این خطه بوده که به راحتی نمی‌توان از آن گذر کرد.

در پایان این طومار بلند تأکید شده است: خانواده‌های شهدا و جانبازان که امروز افتخار‌آفرینان ایران اسلام بوده و همه به آنان افتخار می‌کنند سرمایه‌های این کشور و نظام اسلام هستند و ملت ایران تا ابد قدرشناس روحیه فداکاری آنان در تمامی عرصه‌ها است و گوشه‌ای از این خلوص و اقیانوس روحیه‌ در رزمندگان و شهدای بخش رامند و به‌ ویژه شهر دانسفهان تبلور یافته است.

گفتنی است؛ این شهر در دوران دفاع مقدس هزاران رزمنده را تقدیم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کرد که نتیجه‌ این ایثار اهدای 141 شهید و سه لاله گمنام است.

طرح جمع‌آوری خاطرات و وصایای شهدا در شهر «دانسفهان» همراه با شور و هیجان خاص رزمندگان قدیمی در حال پیگیری است.

مراسم گرامیداشت شهدای این بخش نیز سالیانه با حضور هزاران نفر از مردم شهر دانسفهان و نواحی مختلف استان قزوین به همراه سخنرانی و مداحی چهره‌های مشهور، همزمان با سالروز شهادت امام‌ جعفرصادق (ع) با برپایی نمایشگاه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

شهر دانسفهان با جمعیتی 15 هزار نفری در 75 کیلومتری استان قزوین واقع است.

انتهای پیام/77005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول