اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و مسئولان

پیکر دو شهید گمنام در آبیک تشییع شد

پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور مسئولان و مردم شریف و ولایت‌مدار شهرستان آبیک تشییع شد.

پیکر دو شهید گمنام در آبیک تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، اقشار مختلف مردم شهرستان آبیک و مسئولان در میدان ولی عصر(عج) برای تشییع دو شهید گمنام حضور یافتند.

در آغاز مراسم، وزیدن نسیم خنک در شهر آبیک و قرائت دعای پر فیض زیارت عاشورا در کنار پیکر مطهر شهدا، معنویت خاصی به این شهر بخشیده بود و سپس اتومبیل حامل شهدا یکی در جمع مردان و دیگری در جمع زنان قرار گرفت.

همه به میدان ولی عصر(عج) آمده بودند، تشییع شهدا با حضور تمام اقشار مردم حتی کودکان و شیرخوارگان شهرستان آبیک به سمت بوستان شهید رجایی که محل تدفین شهدا است، آغاز شد که در حین مراسم تشییع، بانوان آبیکی نذری‌های خود را در بین مردم توزیع می‌کردند و به روی مردم گلاب می‌پاشیدند.

بر اساس این گزارش، اتومبیل پوشیده از گل حامل دو شهید گمنام یادآور دوران هشت سال جنگ تحمیلی بود.

مردم همانند پروانه‌های سردرگم دور شمع وجود شهدای گمنام می‌چرخیدند و هر کس سعی می‌کرد دست خود را به تابوت شهدا برساند و برخی‌ها نیز در تلاش تبرک کردن تکه‌های پارچه، چادر و روسری خود بودند.

مردم شهرستان آبیک برای تشییع شهدا آمده بودند تا بگویند شهدا به شهر ما خوش آمدید چراکه ما سال‌ها منتظرتان بودیم که خوشبختانه با تلاش و پیگیری مسئولان، این امر تحقق یافت، امروز شما را بدرقه کرده و خوشحال هستیم که میزبان همیشگی شما خواهیم بود.

مداحان با روضه‌خوانی و مردم و مسئولان با سینه‌زنی مسیر تشییع شهدا را طی کردند.

بنابراین گزارش، با رسیدن جمعیت تشییع‌کننده شهدا به ورودی بوستان شهید رجایی، به امامت حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک برای شهدا نماز اقامه شد و شهدا برای تدفین به داخل بوستان انتقال یافتند.

در هنگام حرکت شهدا به سمت محل تدفین جمعیت مانند سیل خروشان وارد بوستان شهید رجایی شدند.

با ورود مردم به بوستان شهید رجایی، یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس سخنانی ایراد کرد و سپس یکی از مداحان در سوگ حضرت زهرا(س) و در رثای شهدا مداحی کرد.

جالب اینکه در بین جمعیت جوانان و نوجوانان حضوری گسترده و پررنگ داشتند تا با حضور خود به شهدا ادای احترام و عرض ارادت کنند.

لازم به ذکر است، یکی از شهدا 19 ساله در منطقه شرهانی و عملیات تک دشمن و دیگر شهید گمنام 33 ساله در منطقه جزیره مجنون عملیات خیبر به شهادت رسیده بودند.

پیکر دو شهید گمنام به دست دو پدر شهید شهرستان آبیک که فرزندانشان از شهدای گمنام هستند در بوستان شهید رجایی شهر آبیک به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/77006/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول