اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه تشییع دو شهید گمنام در آبیک

شهید گمنام سلام، خوش‌آمدی مسافر من

شهر آبیک با تشییع و تدفین دو شهید گمنام امروز آسمانی، نورانی و قدسی شد.

شهید گمنام سلام، خوش‌آمدی مسافر من

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، امروز با دعوت شهدا از مردم و مسئولان، شهر آبیک حال و هوای معنوی خاصی به خود گرفت.

اینجا بوستان شهید رجایی آبیک، تکه‌ای از آسمان است که شهدا برای همه دعوت‌نامه ارسال کرده‌اند تا در مراسم تشییع و تدفین‌شان حضور داشته باشند، شهدایی که از قدسیان، عرشیان و آسمانیان هستند.

امروز روزی در کنار شهدا بودن، نصیب مردم شهرستان آبیک شده است همان شهدایی که خدا فرموده است که اگر یک قطره از خون شهید ریخته شود، من با این عظمت و جبروت، دیه همان یک قطره خونش می‌شوم.

جوانان راه شهدا را ادامه دهند

امرالله بیگ‌زاده که فرزندش «بهمن» به مدت 30 سال جاویدالاثر است، در حاشیه مراسم تشییع دو شهید گمنام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک با تأکید بر اینکه جوانان باید راه شهدا را ادامه دهند، افزود: جوانان باید با الگوگیری از شهدا پیرو مقام معظم رهبری بوده تا با توجه به منویات و فرمایشات ایشان راه را گم نکنند و همیشه موفقیت‌های چشم‌گیری داشته باشند.

وی می افزاید: مردم با حضور گسترده و پرشور در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی می‌توانند ثابت کنند که پیرو راه شهدا هستند.

این پدر شهید خاطرنشان می‌کند: به همراه فرزندم «بهمن» برای لبیک‌گویی به فرمان امام راحل راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدیم که فرزند عزیزم در منطقه جزیره مجنون در عملیات خیبر قطعه قطعه شد و به شهادت رسید که هنوز هم چشم انتظارش هستیم.

بیگ‌زاده تصریح می‌کند: دو شهید گمنام هم از فرزندان من هستند و هیچ تفاوتی با فرزندانم ندارند و با حضورشان در شهر آبیک احساس بسیار خوبی دارم، گویی که فرزندانم هستند.

لازم به ذکر است که شهرستان آبیک 241 شهید دارد که از این تعداد، هشت شهید جاویدالاثر هستند.

مهدی آشوری یک جوان 18 ساله نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار می‌کند: شرکت در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام وظیفه‌ام بوده چرا که کم‌ترین کاری است که می‌توانم در حق شهدا انجام دهم.

وی می‌افزاید: شهدا با نثار جانشان امنیت، آسایش و اقتدار را برای نظام و مردم به ارمغان آوردند که باید با حفظ خون شهدا نگذاریم حقشان پایمال شود.

این جوان اضافه می‌کند: با وجود شهدای گمنام احساس بسیار خوبی دارم چرا که دوستان خوبی برایم خواهند بود و هر زمانی احساس تنهایی کنم به زیارتشان می‌آیم و با آنان درد و دل می‌کنم.

جهان‌پری اکبری که 75 سال سن دارد و با چادر گلدار قهوه‌ای در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام شرکت کرده به خبرنگار فارس در آبیک اظهار می‌کند: برای عرض ادب و احترام از روستای زیاران برای تشییع شهدا آمده‌ام.

وی می‌افزاید: در دوران هشت سال دفاع مقدس برای رزمندگان شال گردن، جوراب و کلاه می‌بافتم.

این شهروند ادامه می‌دهد: از اینکه در مراسم تشییع شهدا آمده‌ام بسیار خوشحال هستم و از جوانان می‌خواهم که راه شهدا را که همان راه اسلام، قرآن کریم و اهل بیت(ع) است، ادامه دهند.

در قصه عشق، بازنده هستیم

مردم آبیک به تشییع شهدا آمده بودند تا بگویند شهدا شرمنده‌ایم و جز اینکه در قصه عشق بازنده‌ هستیم، حرفی برای گفتن نداریم.

باید قدر خون شهدا را دانست و اکنون که دو شهید گمنام در شهر آبیک آرام گرفته‌اند، احساس مسئولیت بیشتری به انسان دست می‌دهد بنابراین نباید از شهدا فاصله بگیریم و فراموششان کنیم بلکه باید راهشان را ادامه دهیم و نام و یادشان را در دلها زنده نگه داریم تا شفیع‌مان در روز قیامت باشند و در پیشگاه خدای متعال و ائمه اطهار(ع) شرمنده نشویم.

زنان آبیک به عنوان خواهران و مادران و مردان آبیک به عنوان برادران و پدران شهدا ثابت کردند که شهدا را دوست دارند و هنوز هم فراموششان نکرده‌اند گرچه شهدای گمنام فرزندان پدران و مادران چشم انتظار و چشم به راه هستند ولی مردم و مسئولان شهرستان آبیک تنهایشان نگذاشتند و اظهار کردند که شهید گمنام سلام، خوش‌آمدی مسافر من، خسته‌نباشی پهلوان.

ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که در نوشته‌های شهید مرتضی آوینی شهید اهل قلم آمده است: «تقدیر حقیقی جهان در کف مردانی است که پروای نام ندارند، آنان از گمنامی خویش کهفی ساخته‌اند و در آن پناه گرفته‌اند، شهادت پایان راه نیست، آغاز است، تولدی دیگر است در جهانی فراتر از آنکه عقل زمینی به ساخت قدسی آن راه یابد.»

کاش ما هم با شما بودیم، ای شهدا برای ما دعا کنید.

انتهای پیام/77006/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول