اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

مردم قدرشناس نیشابور پیکر 2شهید گمنام را تشییع کردند

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مردم قدرشناس نیشابور پیکر دو شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس را تشییع کردند.

مردم قدرشناس نیشابور پیکر 2شهید گمنام را تشییع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، روز یکشنبه مراسم تشییع با حضور گسترده عزاداران در خیابان امام خمینی(ره) نیشابور از مسجد صاحب‌الزمان(عج) تا مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حضور گسترده مردم شهیدپرور نیشابور در مراسم تشییع این فرزندان معنوی حضرت زهرا(س) دیدنی بود.

این گزارش حاکی است: در ابتدای مراسم تشییع این دو جوان 18 و 19 ساله برگشته از منطقه عملیاتی والفجر هشت گارد احترام تیپ 21 زرهی امام رضا(ع) نیشابور به‌صورت ویژه ادای احترام و تشییع نظامی کرد.

این شهدا امروز در شمال مصلای شهر خرو در 17 کیلومتری شرق نیشابور آرام می‌گیرند.

در مراسم تشییع که مقامات اداری، نظامی و انتظامی شهرستان چون امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار، فرمانده تیپ 21 زرهی امام رضا(ع)، فرمانده انتظامی و ... حضور داشتند، مداحان اهل بیت(ع) مرثیه سرایی کردند که با اشک‌های گرم دل‌های غمدیده حاضران همراه بود.

این گزارش می‌افزاید: یکی از دردناک‌ترین صحنه‌های این تشییع، حضور پدران و مادران شهدای مفقودالجسد بود که حیران و گریان به تابوت‌ استخوان‌های شکسته با غیرت و آسمانی نگاه می‌کردند و اسم عزیز فرزند شریفشان را بازگو می‌کردند.

مردم نیشابور در 12 برنامه با دو شهید گمنام وداع کردند

مسئول روابط عمومی تیپ 21 زرهی امام رضا(ع) نیشابور گفت: 12 برنامه عرض ادب و وداع با دو شهید گمنام تازه تفحص شده در این شهرستان، برگزار شد.

سرهنگ سیدمحمد قدمگاهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور افزود: در روز و شب اول حضور گروهی از هیئات مذهبی در مسجد امام رضا(ع) در جوار سه شهید مدفون گمنام حضور یافتند.

وی اظهار داشت:‌ در ‌روز دوم قرارگاه تیپ 21 زرهی به‌عنوان بزرگ‌ترین یگان رزم مستقر در نیشابور و در شب دوم مجمع انصارالحسین(ع) به‌عنوان هیئتی که بیشترین شهید را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است میزبان شهدای گمنام بودند.

این مقام مسئول در تیپ 21 نزسا ادامه داد: در روز سوم نمازخانه‌های دانشگاه پیام نور، دادگستری و شهرک امام رضا(ع) وابسته به تیپ، ایستگاه‌های بعدی شهدا بودند.

قدمگاهی خاطرنشان کرد: در شب سوم مجمع محبان حضرت ابوالفضل(ع) مستقر در هیئت حسینی، تکیه ابوالفضلی، جامعه‌الحسین(ع) مستقر در مسجد بخشعلی، هیئت‌الزهرا(س)‌مستقر در مسجد علی ابن ابی طالب(ع) در محضر شهدا بودند.

وی یادآور شد: مسجد خاتم پیامبران(ص) در خیابان کارگر(زمین شهری) و مسجد صاحب‌الزمان(عج) ‌خیابان امام در روز چهارم شهدای گمنام را چون نگینی متبرک در میان گرفتند.

مسئول روابط عمومی تیپ 21 امام رضا(ع) نیشابور ادامه داد: ستوان مروی فرمانده گارد احترام در آغاز مراسم تشییع به همراه اعضای گروه‌های پرچم و رزم‌نواز به شهدا و حاضران خیرمقدم گفت و تشریفات نظامی به‌جا آورد.

قدمگاهی افزود: اعضای گارد احترام امروز عصر در جوین حضور به هم می‌رسانند تا تشریفات نظامی برای شهیدان گمنامی که در این شهرستان تشییع می‌شوند به جا آورده شود.

وی اطلاع داد: دو شهید گمنام مذکور 18 و 19 ساله بودند که در مناطق عملیاتی والفجر هشت تفحص شده بودند.

انتهای پیام/70003/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول