اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) صورت گرفت

برگزاری مراسم ویژه وداع با شهید گمنام از سوی شهرداری قم

مراسم ویژه وداع با شهید گمنام امروز همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرداری قم برگزار شد.

برگزاری مراسم ویژه وداع با شهید گمنام از سوی شهرداری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، این شهید والا مقام گمنام در عملیات خیبر در جزیره مجنون در دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت رسیده است.

در این مراسم که با حضور شهردار، نایب رئیس شورای اسلامی شهر، مدیران و کارکنان شهرداری قم و جمعی از مردم مومن و متدین برگزار شد سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به تبیین شخصیت والای ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پرداختند.

در ادامه این مراسم مدیران و کارکنان شهرداری کلانشهر قم ضمن عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدای گمنام، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

شهردار قم در حاشیه برگزاری این مراسم ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیةالله الاعظم(عج) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: همه ما باید ضمن تکریم و تعظیم ایام فاطمیه، از سیره و شخصیت حضرت زهرای اطهر(س) بهره گرفته و از زندگی ایشان الگو بگیریم.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام جعفر صادق(ع) که می‌فرمایند «هر کس به شناخت حقیقی حضرت فاطمه زهرا(س) دست یابد بی‌گمان شب قدر را درک کرده است» افزود: شهدای والا مقام هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس قطعا به چنین شناختی رسیده‌ بودند و پاداش و اجر آنان در نزد خداوند متعال محفوظ است.

محمد دلبری تصریح کرد: حضرت زهرا(س) تمام همتش در دوران رسالت، ولایت و امامت این بود که شیعیان در صراط مستقیم حرکت کنند و آنچه در شهادت ائمه می‌بینیم حساسیت دفاع از راه ولایت است تا جامعه دچار کجروی‌ها نشود.

دلبری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص برگزاری مراسم ایام فاطمیه اظهار داشت: همزمان با تشکیل ستاد استقبال از بهار در شهرداری قم، ستاد فاطمیه نیز به منظور برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوع حضرت زهرا(س) تشکیل شد.

مراسم تشییع دو شهید گمنام فردا با حضور دسته‌جات عزاداری، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و پیکر مطهر این دو شهید گمنام پس از تشییع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در منطقه پردیسان به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول