اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایش شور و شعوری حماسی؛

تشییع پیکر شهید گمنام در موج عشق و ارادت مردم گلستان

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید سرافراز کشورمان، یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس امروز در موجی از عشق و ارادت مردم در دانشگاه جامع گلستان انجام شد.

تشییع پیکر شهید گمنام در موج عشق و ارادت مردم گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در روز شهادت یاس نبوی، فضای گلستان نیز معطر به عطر یاس شد و مردم عزادار گلستان، مهمان فاطمی خود را در میان اشک و آه، گل و گلاب به بهترین وجه مهمان‎نوازی و بدرقه کردند.

جمعیت زیادی برای تکریم این شهید والامقام از صبح زود برای استقبال جمع شده بودند، زن و مرد، پیر و جوان، همه و همه آمده بودند تا میثاقی دیگر با شهدا ببندند که راه شهدا را در پیروی از خط ولایت تا پای جان ادامه خواهند داد.

نقطه آغازین تشییع پیکر این شهید گمنام از محل مسجد جامع شهرستان گرگان بود، حضور گسترده مردم ولایتمدار گلستان در این مراسم نشان از پیوندی عمیق و ناگسستنی با فرهنگ ایثار و شهادت داشت.

پس از اقامه نماز بر پیکر این شهید گمنام، جمعیت با سلام و صلوات، تابوت را بر دوش خود گذارده و به سمت دانشگاه جامع گلستان رهسپار شدند، در مسیر پیش‎بینی شده فریاد «این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرببلا آمده»، «این گل پرپر ما، هدیه به رهبر ما»، «حسین، حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» این شهید را بدرقه کردند.

آری شهادت هنر مردان خداست، واقعاً شهدا چه سعادتمندانه تکلیف خود را نسبت به امام و امت خویش ادا کردند و به دیدار معبود خویش شتافتند، اینک نوبت ماست تا رسالتی که بر دوش‎مان نهاده شده به درستی انجام دهیم و ولایت را هیچگاه تنها نگذاریم.

جمعیت به محل تشییع شهید گمنام رسید، جلوی درب دانشگاه جامع گلستان، گوسفندی را ذبح کردند سپس با گل و گلاب این شهید گمنام را به خاک سپردند.

پس از مراسم خاکسپاری جمعیت عزادار به سمت امامزاده عبدالله(ع) گرگان رهسپار شد و پس از دسته‎روی و سینه‌زنی در مراسم سوگواره یاس نبوی، شور و شعور حماسی خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/83001/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول