اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان خبر داد

برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای هنرمند استان زنجان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان زنجان از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای هنرمند استان خبر داد.

برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای هنرمند استان زنجان

سید جواد هاشمی امروز در ‌گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کنگره بزرگداشت شهدای هنرمندان استان در سال‌جاری با هدف شناساندن هنرمندان شهید زنجان طبق دستورالعمل‌های ارائه شده از سازمان مرکزی در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره نیازمند جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدای هنرمند است، افزود: در این زمینه از سال گذشته فعالیت‌های سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان برای شناسایی هنرمندان بسیجی آغاز شده است.

*شناسایی 22 هنرمند بسیجی شهید در زنجان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان زنجان از شناسایی 22 هنرمند شهید در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر اسناد مربوط به شهدای دیگر استان نیز در حال جمع‌آوری است.

وی با بیان اینکه با خانواده‌های شهدای هنرمند استان زنجان به صورت ویژه همکاری می‌شود، افزود: جمع‌آوری همه اسناد مربوط به هنرمندان شهید استان در دستور کار است.

هاشمی با بیان اینکه در این زمینه با ارگان‌های مختلف همکاری‌های لازم انجام می‌شود، افزود: این فعالیت فرهنگی تاثیر‌گذار نیازمند همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نهادهای فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان به منظور معرفی شهدای هنرمند به نسل جدید انقلاب اقدامات لازم را انجام می‌دهد، ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با برگزاری چنین کنگره‌هایی ضروری است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان زنجان با بیان اینکه استان دارای هنرمندان ارزشمندی در عرصه‌های مختلف است، تصریح کرد: معرفی این شهدا موجب آشنایی مردم با فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

وی از علاقه‌مندان خواست در صورت داشتن اطلاعات از هنرمندان شهید استان با سازمان بسیج هنرمندان زنجان تماس حاصل کنند.

هاشمی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی جامع این هنرمندان از سوی بسیج هنرمندان زنجان ایجاد می‌شود، افزود: به منظور شناساندن این شهدا به جامعه جمع‌آوری بانک اطلاعاتی این شهدا ضروری است.

وی این اقدام را در نوع خود بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیز این سازمان در حال جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدای هنرمند استان در رشته‌های مختلف است.

رئیس بسیج هنرمندان زنجان با اشاره به اینکه اطلاعات و اسناد هنرمندان شهید استان در قالب وب‌سایت، کتابچه و سی‌دی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، افزود: این کنگره با اهداف شناساندن هنرمندان شهید استان به افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگینامه، آثار و وصیت‌نامه شهدای هنرمند از سوی این سازمان جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: از این پس در همه برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان از نام و یاد شهدای هنرمند استفاده می‌شود.

 

هاشمی با بیان اینکه با جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدای هنرمند استان زنجان آرشیو بزرگی جمع‌آوری می‌شود، افزود: همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این زمینه می‌تواند بر سرعت جمع‌آوری اطلاعات بیافزاید.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است، گفت: بسیج هنرمندان برای ترویج چنین فرهنگی، برنامه‌های مختلفی را در طول سال برگزار می‌کند.

انتهای پیام/73003/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول