اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

امام جمعه مشگین‌شهر:

فضیلت مدرسه‌سازی کمتر از تربیت عالم و دانشمند نیست

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: ساخت‌وساز مدرسه آن هم با بودجه غیردولتی و کم خیرین، کمتر از تربیت انسان عالم یا دانشمند نیست.

فضیلت مدرسه‌سازی کمتر از تربیت عالم و دانشمند نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در نشست با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز مشگین‌شهر اظهار داشت: خداوند برای کار نیک و پسندیده هیچ حد و مرزی قایل نیست، به طوری که یک انسان خیرخواه می‌تواند حتی با کمترین مبلغ در امور خداپسندانه نظیر ساخت مدرسه و مجموعه‌های تربیتی و فرهنگی کوشا بوده و فعالیت کند.

وی تصریح کرد: کارهای خیرخواهانه و عام‌المنفعه نشأت گرفته از نگاه با بصیرت و نافذ انسان‌های دلسوزی است که سعادت نسل آینده را مدیون و مرهون مجاهدتی می‌دانند که امروز باید در سنگر تعلیم و تربیت صورت بگیرد.

باوقار خاطرنشان کرد: اگر کار فرهنگی و ارزشی مدرسه‌سازی در جامعه به عنوان حرکت بی‌بدیل نهادینه شود، خود مردم و افراد دارای بضاعت می‌توانند در این حوزه ورود پیدا کرده و اقدام ماندگاری را انجام دهند.

این مسئول اضافه کرد: مدرسه‌سازی از کارهای ارزشمند فرهنگی، دینی و تحصیل علم تلاشی مجاهدانه برای کارهای خداپسندانه‌ای است که نتایج و ثمرات آن در تمام صحنه‌ها نمود و عینیتی واقعی پیدا می‌کند.

وی از اعضای مجمع خیرین خواست برای شناسایی افراد خیر و رفع کمبودها و مشکل فضاهای آموزشی و مدرسه‌سازی تلاش مجاهدانه‌ای را انجام دهند و سعی کنند با حرکتی ماندگار همیشه نام و یادشان را نیک و جاودانه در یادها و خاطره‌ها باقی بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه حرکت در این مسیر بصیرتی نیاز دارد تا شناخت واقعی اتفاق بیفتد، یادآور شد: اگر آموزش و پرورش را رکن اساسی در تحول جامعه بدانیم، باید همه آستین بالا بزنیم تا این مجموعه بتواند در اوج تحول‌آفرینی باقی بماند.

در این نشست فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز گفت: همه ساله جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در مناطق مختلف برگزار می‌شود که این تداوم برگزاری جشنواره منجر به فرهنگ‌سازی در یک امر خداپسندانه شده است.

سیدحمید عباداللهی، خیرین مدرسه‌ساز را بازوی توانمند آموزش و پرورش در امر مدرسه‌سازی توصیف کرد و افزود: بسیاری از افراد از جمله خیرین مدرسه‌ساز با مشارکت در امر آموزش توانستند نقش مهمی را در باسواد کردن فرزندان این مرز و بوم ایفا کنند.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول