اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خراسان‌جنوبی خبر داد

شرکت 150 دانش‌آموز در مسابقات قرآنی سمپاد خراسان جنوبی

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خراسان‌جنوبی گفت: 150 دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان در مرحله استانی مسابقات قرآنی مدارس سمپاد شرکت کردند.

شرکت 150 دانش‌آموز در مسابقات قرآنی سمپاد خراسان جنوبی

محمد راستگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با مسابقات قرآنی مدارس سمپاد در خراسان جنوبی اظهار داشت: مرحله استانی مسابقات قرآنی سمپاد که امسال کنگره بیست ‌و دوم آن است در 29 فروردین‌ماه در خراسان جنوبی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه 150 دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان در این مسابقات شرکت داشته‌اند، گفت: در این مسابقات 75 دانش‌آموز دختر و 75 دانش‌آموز پسر در مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

راه یافتن 32 دانش‌آموز از خراسان جنوبی به مرحله کشوری

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این مسابقات در سه رشته حفظ و حفظ ویژه، قرائت و مفاهیم قرآن برگزار شد، ادامه داد: محل برگزاری این مسابقات در بخش دختران در مدرسه فرزانگان بیرجند و در بخش پسران در دبیرستان شهید بهشتی بیرجند بوده است.

راستگو از برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی سمپاد در تیر‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: حدود 32 دانش‌آموز در دو مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان از خراسان جنوبی به مرحله کشوری مسابقات قرآنی سمپاد راه یافتند.

برگزاری گام به گام مسابقات غیررقابتی قرآنی سمپاد

وی با اشاره به اینکه مسابقات غیر‌ رقابتی قرآنی بین دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی در مدارس سمپاد خراسان جنوبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات به صورت گام به گام برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خراسان‌جنوبی اضافه کرد: گام اول مسابقات غیر رقابتی قرآنی در مدارس سمپاد برای دانش‌آموزان پایه دوم و سوم راهنمایی و پایه اول دبیرستان، گام دوم برای دانش‌آموزان پایه دوم و سوم راهنمایی و اول و دوم دبیرستان، گام سوم برای دانش‌آموزان پایه سوم راهنمایی و اول، دوم و سوم دبیرستان و گام چهارم برای دانش‌آموزان دبیرستانی طراحی شده است.

راستگو با بیان اینکه دانش‌آموزان برای شرکت در این مسابقات باید در مدارس خود ثبت‌نام کنند، متذکر شد: در صورتی که دانش‌آموزان مجموع نمره لازم را کسب کنند برای آنها از مرکز ملی سازمان استعدادهای درخشان گواهینامه صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که برای آنها گواهینامه صادر شده است، عنوان سفیران قرآنی سمپاد را کسب می‌کنند، خاطر نشان کرد: هر سال تابستان برای سفیران قرآنی سمپاد اردوی تفریحی و تشویقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول