اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راوی دفاع مقدس:

عدم شناخت جامعه از سیره شهدا نگران کننده است

یکی از روایان دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه نام و یاد شهدا در جامعه کمرنگ شده است گفت: نبود شناخت کافی از شهدا و سیره آنان در جامعه نگران کننده است.

عدم شناخت جامعه از سیره شهدا نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین کاجی ظهر امروز در یادواره شهدای فرهنگی سالکان ولایت که به همت بسیج فرهنگیان ناحیه چهار برگزار شده بود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار کرد: جامعه ما از مشکلات فراوانی رنجور است که مهم‌ترین آن نبود شناخت کافی از سیره شهدا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تقارن برگزاری مراسم یادبود شهدای فرهنگی با ایام فاطمیه بیان داشت: شهدا شخصیت والای فاطمه زهرا(س) را درک کردند تا جایی که امام (ره) فرمودند شهدا یک شبه راه صد ساله را پیمودند.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه هدف ما از برگزاری یادبود شهدا دنبال کردن نام شخص خاصی نیست تصریح کرد: جمع شدن ما در این مراسم زنده کردن مرام واقعی شهداست.

کاجی ادامه داد: اکنون بیش از هزار شهید منصوب به جامعه فرهنگی داریم ولی هنوز گمنام هستند و نامی از آنان به میان نیامده است.

وی شهید علی بیطرفان را سردار فرهنگی در قم دانست و گفت: این شهید روز میلاد حضرت زهرا (س) به دنیا آمد و در روز شهادت این بانوی بزرگوار با اصابت گلوله به پهلویش شهید شد که این موضوع زندگی قابل توجه وی را نشان می‌دهد.

راوی دفاع مقدس با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در جامعه اظهار کرد: اکنون در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که شهدا آن را برای ما باقی گذاشتند ولی کمتر نامی از این سرداران به خون غلتیده به زبان می‌آید.

وی اذعان داشت: 4 هزار و 630 زن برای پاسداری از حیا و عفت با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند ولی هیچ نامی از آنان در جامعه به میان نمی‌آید.

کاجی ادامه داد: 104 زن قمی شهدایی هستند که در جنگ هشت سال دفاع مقدس مظلومانه به شهادت رسیدند ولی به دلیل نبود شناخت و یا پیگیری کافی در این زمینه هیچ یادمانی برای آنان برگزار نمی‌شود.

وی با تبیین شهادت برخی از این زنان تصریح کرد: این زنان در مراسم روضه حضرت زهرا(س) به واسطه بمبی که دشمن انداخت به شهادت رسیدند و نام بیشتر‌ آنان اسامی و القاب فاطمه زهرا (س) بود.

راوی دفاع مقدس از مسئولان فرهنگی خواست فیلم گل یاس فاطمه و علی برای جوانان نمایش داده شود تا شخصیت واقعی سردار فرهنگی قم علی بیطرفان شناخته شود.

کاجی با تاکید بر اینکه خاک کویر قم با خون شهدای فراوانی گلگون شده است بیان داشت: 16 گلزار شهدا متبرک به مزار شهدای عصرهای گوناگون در قم وجود دارد که قمی‌ها از این موضوع اطلاع ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر یادی از شهید دیالمه تصریح کرد: این شهید که مدفن آن در قم است برای قمی‌ها ناشناخته مانده که این موضوع نگران کننده است.

روای دفاع مقدس بیان داشت: در جامعه امروزی ما از شهید آوینی به عنوان شهید فرهنگی یاد می‌شود که پیش از آن شهید دیالمه اقداماتی برای جامعه انجام داد که هنوز افکارش در جامعه جاری است ولی نامی از او به زبان نمی‌آید.

وی با تبیین بخشی از زندگی شهید دیالمه گفت: این شهید بزرگوار در رشته پزشکی در مشهد تحصیل می‌کرد و دانشجویی تندرو بود در این زمان با شهیدان مطهری و بهشتی ارتباط مستقیم داشت.

کاجی ادامه داد: دیالمه دانشجویی بود که برای نخستین بار کتابخانه اسلامی، کلاس عقیدتی و مراسم دعای کمیل را در دانشگاه‌ها برپا کرد.

وی گفت: دیالمه یک تیم بررسی سابقه بنی‌صدر تشکیل داد و مدارک لازم را علیه او جمع آوری کرد. عقیده دیالمه بر این بود که تمام چوبی که می‌خوریم از نبود شناخت کافی در به کارگیری کسانی است که آنان را بر مسند ریاست می‌نشانیم.

*در انتخاب رئیس جمهور باید دقت شود

کاجی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم بررسی محتوایی شعار امسال که رهبر انقلاب هنگام شروع سال جدید مطرح کردند تاکید و خاطرنشان کرد: باید از کارهای سطحی مبنی بر نوشتن پلاکاردها بدون درک از طرح این شعار پرهیز و به صورت محتوایی حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی داشته باشیم.

انتهای پیام/78005/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول