اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات همدان:

پاسداشت خون شهدا از وظایف خطیر خبرنگاران است

رئیس خانه مطبوعات استان همدان گفت: خبرنگاران در پاسداشت از خون شهدا مسئولیت خطیری دارند و باید در تمام عرصه‌ها از یاد و نام شهدا غافل نشوند.

پاسداشت خون شهدا از وظایف خطیر خبرنگاران است

محمدرضا عارف در حاشیه دیدار اعضای انجمن ورزشی‌نویسان استان همدان با خانواده شهدای ورزشکار شهرستان ملایر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهدا با تقدیم جان خود برای حفظ اسلام زحمات زیادی کشیدند و بی‌تردید سربلندی و عظمت امروز ایران اسلامی در جهان ثمره خون همین شهداست و استان همدان افتخار دارد که هشت شهید به انقلاب تقدیم کرده است.

وی افزود: پاسداشت خون شهدا و حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی وظیفه تمام مسئولان و برنامه‌ریزان این دیار اسلامی است که خبرنگاران در این بین مسئولیت و وظیفه خطیری دارند.

رئیس خانه مطبوعات همدان اضافه کرد: شهدای ورزشکار نقش بسیار ارزشمندی در حفظ اسلام و نظام داشته‌اند و در کنار پرورش جسم موفق شدند روح خود را بزرگ کنند و به بهترین شکل ممکن به دیدار پروردگار رفتند؛ از این رو تکریم خانواده شهدا موجبات شادی روح شهدا می‌شود.

وی با تشکر از حرکت فرهنگی و ارزنده انجمن ورزشی‌نویسان در سرکشی از خانواده معظم شهدای ورزشکار خاطرنشان کرد: سرکشی و دلجویی از خانواده شهدا و ایثارگران موجب رونق و ترویج فرهنگ شهادت می‌شود و حرکت پسندیده انجمن ورزشی‌نویسان در بازدید از والدین شهدا موجب دلگرمی این عزیزان خواهد شد.

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان استان همدان در ادامه این بازدید از خانواده شهدای ورزشکار ملایر، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که از ابتدای تأسیس این انجمن در دستورکار قرار گرفته، سرکشی و بازدید از پیشکسوتان ورزشی و خانواده معظم شهدای ورزشکار بوده که در سفر به ملایر به این هدف جامه عمل پوشیده شد.

گل‌محمدی افزود: شهدای ورزشکار جزو خانواده بزرگ ورزش محسوب می‌شوند که در تکریم و بزرگداشت این پهلوانان واقعی ما خبرنگاران وظیفه سنگین‌تری داریم.

وی گفت: آشنایی با منش و سبک زندگی شهدا و شنیدن خصوصیات اخلاقی و خاطرات از زبان والدین و نزدیک شهدا در این دیدارها قطعاً برای نسل جوان مثمر ثمر خواهد بود.

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان استان همدان اذعان کرد: در کنار رسالت خبری، تشکیل تیم فوتسال و برگزاری مسابقات خیرخواهانه حضور در منازل شهدا و سرکشی از خانواده آنان یکی از برنامه‌های فرهنگی انجمن محسوب می‌شود که در آینده با فراهم آمدن شرایط بزرگترین یادواره شهدای ورزشکار را به همت این انجمن برگزار خواهیم کرد.

در حاشیه برگزاری بازی خیرخواهانه تیم فوتسال خبرنگاران همدان با تیم منتخب ملایر اعضای انجمن ورزشی‌نویسان همدان با حضور در منازل شهیدان سرباز وظیفه شهید محمد شاملو که در رشته فوتبال فعالیت داشته و در حین خدمت مقدس سربازی در شهر مهران براثر بمباران هوایی به شهادت رسیده بود و همچنین شهید بسیجی محمدرضا یوسفی از رزمی‌کاران ملایری در عملیات مرصاد شربت شهادت را نوشیده بود با مادر و پدر این دو شهید بزرگوار دیدار کردند.

در پایان این دیدار لوح یادبود انجمن ورزشی‌نویسان و هدایای نفسی از صنایع دستی که از طرف عیلرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تدارک دیده شده بود به این دو خانواده اهدا شد.

زیارت مقبره پنج شهید گمنام که در یکی میادین شهر ملایر وجود دارد، توسط اعضای انجمن ورزشی‌نویسان یکی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این انجمن در شهرستان ملایر بود.

انتهای پیام/89020/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول