اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

صادرات 427 میلیون دلاری کالا از استان زنجان

استاندار زنجان گفت: مجموع صادرات استان طی سال گذشته 427 میلیون دلار برآورد شده است.

صادرات 427 میلیون دلاری کالا از استان زنجان

محمد رئوفی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: استان زنجان در سال 90 رتبه نهم کشوری را در زمینه صادرات کسب کرده بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته میزان هدف‌گذاری برای صادرات یک میلیارد دلار بود که با وجود شرایط ویژه و تحریم‌ها 427 دلار محقق شده است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌جاری نیز گام بلندی در توسعه صادرات استان برداشته می‌شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه استان به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، اضافه کرد: تحقق شعار سال در بخش صادرات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه صادرات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بخش اقتصاد است، تصریح کرد: در حال حاضر جهش بسیار خوبی در زمینه صادرات استان مشاهده می‌شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه با انقلابی که در بخش معادن رخ داده فرصت خوبی برای استان فراهم شده است، ادامه داد: به این ترتیب گام بلندی در زمینه معدن سرب و روی استان که بزرگ‌ترین معدن خاورمیانه است، برداشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از حدود 85 واحد فعال سرب و روی در سطح کشور 50 واحد در استان زنجان فعال است، یادآور شد: این واحدها در حال حاضر با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه خاک مورد نیاز واحدهای سرب و روی استان تامین نشده است، اضافه کرد: 70 درصد ظرفیت این واحدها خالی است.

وی با اشاره به اینکه اگر یک میلیون و 180 هزار تن خاک به واحدهای سرب و روی استان زنجان ارائه شود از 50 درصد ظرفیت خود استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد از صادرات استان متعلق به بخش معدن است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه اولویت صادرات در استان زنجان مواد معدنی است، تصریح کرد: با تامین خاک مورد نیاز صنایع سرب و روی صادرات خوبی در استان صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه معدن انگوران بزرگ‌ترین ظرفیت برای استان زنجان به شمار می‌رود، ادامه داد: امیدواریم اختیارات تفویض شده در بخش معادن قطعی باشد.

استاندار زنجان گفت: از صادرات فرش استان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول